Het Polo86c Register

Forum

Do, 24 Mei 2012, 15:22:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: No news to day

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Eindemper Polo 2f  (gelezen 155 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Douma
L86C-0183
Non-Register lid

« Gepost op: Za, 10 Sep 2011, 10:22:34 »

Wederom ben ik op zoek naar een einddemper. Vorige keer gezocht naar een einddemper voor een Polo 2, en ook gevonden. Maar er niet bij stilgestaan dat er een AAV motor in hangt met bijbehorende uitlaat. Dus de einddemper gaat niet passen. boehoe

Heeft er iemand een 2f einddemper in nette staat liggen? Liefst in de buurt van Groningen.
Pobresh
Non-Register lid

« Antwoord #1 Gepost op: Za, 10 Sep 2011, 23:10:58 »

polo 2 demper niet passend op een 2f uitlaat? Vreemd, zo heb ik toch een aantal maanden rondgereden. 2f demper is sowieso wat langer dan 2.
Denk dat je m van een polo 2 1.0 hebt gehad ofzo, die zijn soms idd wat smaller.
Jaap
L86C-0004 "niet kabouter"
Administrator

Netherlands Netherlands

« Antwoord #2 Gepost op: Zo, 11 Sep 2011, 09:03:22 »

D'r kunnen verschillende redenen zijn waarom het niet past:

- Diameter verschilt.

- Locatie van aansluiting van einddemper op middendemper verschilt.

- Aan de rest van het systeem is geknutseld, waardoor de einddemper niet aansluit.

Ter hulp en info:

Polo 2 demper, van na 1986 (ongeveer)

Polo 2 demper, van vóór 1986 ( ongeveer )

De vroege polo 2, heeft gewoon een Polo 1 'achtige' einddemper, waarbij de koppeling op de tussendemper net voor het achterwiel zit. Dit is later gewijzigd. Er is een groter stuk pijp ( met 2 bochten) aan de demper gekomen, waarbij de aansluiting op de tussendemper verder naar voren is verhuist, tot in de middentunnel.

Om tot de juiste demper te komen, is het bouwjaar van jouw Polo niet echt van belang, maar wel wáár de koppeling op de tussendemper zit, én welke buiten diameter de tussendemper op die plaats heeft. Een AAV incl complete uitlaat heeft aan het eind géén brulpijp, dus in iedergeval één onderdeel van het geheel is niet origineel AAV  lachen

Foto's gaan helpen, enig meetwerk met een schuifmaat is helemaal fijn.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken
Ddrag
Non-Register lid

Netherlands Netherlands

« Antwoord #3 Gepost op: Zo, 11 Sep 2011, 09:06:35 »

diameter zal 44mm moeten zijn ongeveer bij zo'n type 2-einddemper, als ik het goed heb.  duimpje

VW Golf 3 GTI 20 Jahre Edition '96 - sold
VW Polo Classic 86 sedan '89 - daily
Jaap
Administrator

Netherlands Netherlands

« Antwoord #4 Gepost op: Zo, 11 Sep 2011, 09:09:50 »

Diameter bij de Polo 2 verschilt nog wel eens.. bij de 2f is het vrijwel allemaal gelijk; AAV en AAU zijn wel gelijk geloof ik, maar GT en G40 zullen wel weer groter zijn.

Van de week een 48'er klem gezet op een zo'n korte Polo 2 einddemper ( Gillet Power Sound demper lachen ( en een 45ér klep vlak voor de Gillet Power Sound tussendemper  gert gert )

Douma
L86C-0183
Non-Register lid

« Antwoord #5 Gepost op: Zo, 11 Sep 2011, 12:11:46 »

Hmmm, nou heb ik afgelopen vrijdag met Martijn de boel opgemeten, maar niks opgeschreven. Maar er stond ook een einddemper van Dennis, die vermoedelijk onder een G40 vandaan komt en die diameter leek de juiste te zijn. De demper die ik heb gekocht is echt te klein. Buitendiameter was dacht ik 44mm.

Ik zal morgen nog eens onder de auto kruipen en de boel opmeten.
martijn
Non-Register lid

« Antwoord #6 Gepost op: Zo, 11 Sep 2011, 21:07:39 »

Hmmm, nou heb ik afgelopen vrijdag met Martijn de boel opgemeten, maar niks opgeschreven. Maar er stond ook een einddemper van Dennis, die vermoedelijk onder een G40 vandaan komt en die diameter leek de juiste te zijn. De demper die ik heb gekocht is echt te klein. Buitendiameter was dacht ik 44mm.

Ik zal morgen nog eens onder de auto kruipen en de boel opmeten.

buitendiameter van de middendemper die op jouw voorpijp past, was +/- 44,5mm. De diameter van de einddemper die je gekocht hebt was in de orde van 40mm..  Mijn vermoeden= je hebt er een GT of G40 uitlaatlijn onder zitten, aangezien de diameter van de aansluiting van de voorpijp ook al groot was.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983
Jaap
Administrator

Netherlands Netherlands

« Antwoord #7 Gepost op: Zo, 11 Sep 2011, 21:45:53 »

Mét katalysator of zonder scheelt ook behoorlijk in diameter.

Een AAU/AAV heeft standaard een KAT. een 1.0 HZ niet.. een MH niet altijd.

Ik neem ondertussen dus aan dat het de diameter is, daardoor het niet past, en niet de bouwvorm.

martijn
Non-Register lid

« Antwoord #8 Gepost op: Ma, 12 Sep 2011, 07:05:51 »

Mét katalysator of zonder scheelt ook behoorlijk in diameter.

Een AAU/AAV heeft standaard een KAT. een 1.0 HZ niet.. een MH niet altijd.

Ik neem ondertussen dus aan dat het de diameter is, daardoor het niet past, en niet de bouwvorm.

Ik antwoord even voor `Douma´.  Er zit een kat onder, het past niet vanwege de diameter. 

Even check, GT en G40 zijn de enige polo´s met dezelfde (grotere) diameter van de uitlaat dunno

Douma
L86C-0183
Non-Register lid

« Antwoord #9 Gepost op: Ma, 12 Sep 2011, 07:36:26 »

Ik antwoord even voor `Douma´.  Er zit een kat onder, het past niet vanwege de diameter. 

Even check, GT en G40 zijn de enige polo´s met dezelfde (grotere) diameter van de uitlaat dunno

Thanks! Het is inderdaad even de vraag of de GT en G40 de enigen zijn met een grotere diameter uitlaat.
Douma
L86C-0183
Non-Register lid

« Antwoord #10 Gepost op: Di, 13 Sep 2011, 15:58:38 »

Goed, ik heb de pijpenboel eens even opgemeten. Dit is hoe het nu zit:

De voorpijp (incl kat) eindigd met een buitendiameter van 45mm. Hierop zit een flexibel deel met een buitendiameter van 48mm. Aan het flexibele deel zit een pijp (deze vervangt de middendemper) met een buitendiameter van 45mm. Aan deze pijp zit een tweede pijp (met een s-bocht) met een buitendiameter van 48mm. Hierop zit de eindemper met een buitendiameter van 52mm.

Gaat jouw AAV middendemper nu wel passen, Martijn? OF heb ik een voorpijp van een GT of G40 te pakken en zal ik ook het benodigde spul daarvoor moeten hebben?
martijn
Non-Register lid

« Antwoord #11 Gepost op: Di, 13 Sep 2011, 16:08:46 »

Zoals in Leek gemeten zou de middenpijp moeten passen, die heeft dezelfde buitendiameters als de middendempervervanger.

Een oplossing = verloopje maken tussen de middendemper en de einddemper die je al hebt, of toch de einddemper IN de tussendemper monteren ipv erover. Dat schijnt ook te kunnen las ik hier op 't forum in een post van Jellehier (zie onderstaande tekst uit 'kleine vragen topic')..

Citaat
de einddemper van een nz past in elk geval precies is de tunneldemper van een gt/g40
Erin dus ipv eroverheen. Dus je kan het na meten aan de hand van de nz pijp.
« Laatste verandering: Di, 13 Sep 2011, 16:13:45 door martijn » Gelogd

Douma
L86C-0183
Non-Register lid

« Antwoord #12 Gepost op: Di, 13 Sep 2011, 18:07:54 »

De einddemper in de middendemper monteren lijkt me de kortste klap. Dan moeten er alleen even twee sleufjes in het uiteinde van de middendemper gezaagd worden. Wanneer ben je weer in Leek?
martijn
Non-Register lid

« Antwoord #13 Gepost op: Di, 13 Sep 2011, 19:21:44 »

zou eigenlijk vanavond gaan, maar was vergeten dat pa jarig is lachen

PM maar even wanneer je tijd hebt.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: