Het Polo86c Register

Forum

Do, 24 Mei 2012, 15:46:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: No news to day

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Verlagingsveren achter voor 20mm verlaging  (gelezen 267 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Douma
L86C-0183
Non-Register lid

« Gepost op: Vr, 16 Sep 2011, 13:34:51 »

De titel zegt het allemaal.. nouja, bijna allemaal. lachen

Ik ben al aan het zoeken geweest op eBay.de maar kan geen setje veren vinden die de boel 20mm lager zet. Bestaan deze uberhaupt wel?
rekordc
L86C-0097
Register lid 2012

Netherlands Netherlands

« Antwoord #1 Gepost op: Vr, 16 Sep 2011, 13:38:53 »

Standaard G40 is toch -20 mm?

- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -
jellehier
Non-Register lid

Netherlands Netherlands

« Antwoord #2 Gepost op: Vr, 16 Sep 2011, 14:14:30 »

de volgende merken leveren dit.

Makita, bosch, de walt, festool, etc.

Dit kan je kopen bij de betere bouwmarkten.  nana

Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.
Jaap
L86C-0004 "niet kabouter"
Administrator

Netherlands Netherlands

« Antwoord #3 Gepost op: Vr, 16 Sep 2011, 14:59:44 »

"G40" en " GT met GK " hebben standaard een ietsie pietsie lagere onderstel. Of dat komt door de zwaardere motor ( G40: meer aanbouwdelen ) of de daadwerkelijk kortere veren ( GK ).. geen idee. 
20 mm is in iedergeval bijzonder weinig.

35 mm is de minimale verlaging die ik ken.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken
Vinkees
L86C-0129
Register lid 2012

Netherlands Netherlands

« Antwoord #4 Gepost op: Vr, 16 Sep 2011, 15:21:52 »

with stupid

Maar hoe zit dat eigenlijk met zo'n notenverstelling? ik heb nu een FK 60-40 verlagingsset, met achter zo'n notenverstelling optie. Op max. staat ie neem ik aan op - 40 mm, maar als je die notenverstelling hoger zet dan kun je toch wel - 30 of - 20 ofzo realiseren?  dunno

Misschien is dat ook nog een optie in plaats van een G40 veren/demperset?

@ Jaap, G40 mag dan wel meer aanbouwdelen hebben, maar de motor ligt nog altijd voorin.. lijkt me wel een beetje apart dat door een aantal aanbouwdeeltjes de gehele auto inclusief achterkant gelijk 20 mm zou zakken?  dunno als ik mn kofferbak vol stop dan zakt mn auto achter wel wat, maar voor niet echt heb ik het idee?

Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..
Douma
L86C-0183
Non-Register lid

« Antwoord #5 Gepost op: Vr, 16 Sep 2011, 15:24:42 »

Nog even wat achtergrondinfo. Ik heb momenteel zowel voor als achter, 40mm verlaagd. Voor zijn alleen de veren vervangen, achter zijn de schokdempers vervangen door 20mm kortere exemplaren. De achterschokdempers heb ik vervangen omdat de veren te los zaten en daardoor de boel flink rammelde op wat minder wegdek. Het gerammel is hierdoor nog niet helemaal verdwenen. Soms is er nog even een flink resonantie en/of gepiep (aslof je met je vinger over een plastic tuinstoel gaat) te horen. Ik heb daarom het idee dat de schokdempers best wat korter zouden mogen zijn. Maar dit zie ik niet zitten omdat ik vrees dat de auto aan deachterkant dan nog wat lager komt te hangen. En deze is al wat lager als de voorkant. Van mij mag de achterkant best een stukkie omhoog.

Daarom dacht ik dat als ik iets langere veren zou monteren ik daarmee beide "problemen" op zou lossen.

with stupid

Maar hoe zit dat eigenlijk met zo'n notenverstelling? ik heb nu een FK 60-40 verlagingsset, met achter zo'n notenverstelling optie. Op max. staat ie neem ik aan op - 40 mm, maar als je die notenverstelling hoger zet dan kun je toch wel - 30 of - 20 ofzo realiseren?  dunno

Misschien is dat ook nog een optie in plaats van een G40 veren/demperset?

@ Jaap, G40 mag dan wel meer aanbouwdelen hebben, maar de motor ligt nog altijd voorin.. lijkt me wel een beetje apart dat door een aantal aanbouwdeeltjes de gehele auto inclusief achterkant gelijk 20 mm zou zakken?  dunno als ik mn kofferbak vol stop dan zakt mn auto achter wel wat, maar voor niet echt heb ik het idee?

Wat is een notenverstelling? En heb ik dit ook?
Vinkees
L86C-0129
Register lid 2012

Netherlands Netherlands

« Antwoord #6 Gepost op: Vr, 16 Sep 2011, 15:42:33 »

Tja hoe leg ik dat nu weer uit..

Dat zit op sommige verlagingssetjes:.. als het ware een reekst van groefjes in de schokdemper zelf, waar je het plaatje in kan zetten waar de veer op rust. Hmmm ik ga even zoeken op het forum, er was ergens een foto van meende ik   

Vinkees
L86C-0129
Register lid 2012

Netherlands Netherlands

« Antwoord #7 Gepost op: Vr, 16 Sep 2011, 15:45:23 »

lang leve de zoekfunctie!

http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,10418.0.html

Maar kun jij niet gewoon een setje originele veren onder je auto gooien dan? aangezien de schokdempers - 20 MM zijn.. passen hier de originele veren toch prima op? of komt de auto dan te hoog te staan dunno Ik vond je auto trouwens wel aardig laag, leek me meer dan 40 mm alhoewel, mn sedan ligt ook wel zo laag achter met 40 mm

jellehier
Non-Register lid

Netherlands Netherlands

« Antwoord #8 Gepost op: Vr, 16 Sep 2011, 15:55:43 »

even over dat tuinstoel gepiep. Dit heb ik ook eens mee gemaakt. Dit kwam toen doordat de schokdemper aan de bovenkant niet goed gemonteerd wat. Bij normaale omstandigheden zag je er niets van. Maar als je auto inveerde stootte de bovenkant van de schokdemper tegen de hoedenplankdrager.

Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.
Douma
L86C-0183
Non-Register lid

« Antwoord #9 Gepost op: Vr, 16 Sep 2011, 16:04:00 »

lang leve de zoekfunctie!

http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,10418.0.html

Maar kun jij niet gewoon een setje originele veren onder je auto gooien dan? aangezien de schokdempers - 20 MM zijn.. passen hier de originele veren toch prima op? of komt de auto dan te hoog te staan dunno Ik vond je auto trouwens wel aardig laag, leek me meer dan 40 mm alhoewel, mn sedan ligt ook wel zo laag achter met 40 mm

Zo te zien heb ik geen notenverstelling. ik heb namelijk deze dempers eronder: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370499013554&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:NL:1123#ht_2104wt_1139

Maakt het qua hoogte nog uit of je originele veren met originele dempers of originele veren met 20mm kortere dempers gebruikt? Ik vond m namelijk met originele veren en originele dempers iets te hoog.

even over dat tuinstoel gepiep. Dit heb ik ook eens mee gemaakt. Dit kwam toen doordat de schokdemper aan de bovenkant niet goed gemonteerd wat. Bij normaale omstandigheden zag je er niets van. Maar als je auto inveerde stootte de bovenkant van de schokdemper tegen de hoedenplankdrager.

Zonder hoedenplankdragers heb ik het geluid ook. Om de locatie te achterhalen heb ik de hele boel eens los gehad. Daarvoor had ik het geprobeerd met iemand achterin die vervolgens zijn oor te luisteren legde. Maar toen was het geluid niet te horen, wat er mijn inziens al op duidde dat het in de vering of schokdempers zit. Met een persoon achterin rust er meer gewicht op en worden de veren verder ingedrukt.
« Laatste verandering: Vr, 16 Sep 2011, 16:06:41 door Douma » Gelogd
mk1-madness
L86C-0184
Register lid 2012

Netherlands Netherlands

« Antwoord #10 Gepost op: Vr, 16 Sep 2011, 17:11:33 »

Citaat
Zo te zien heb ik geen notenverstelling. ik heb namelijk deze dempers eronder: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370499013554&ssPageName=ADME:B:EOIBSA:NL:1123#ht_2104wt_1139

Die hebben wel noten verstelling  dunno

Douma
L86C-0183
Non-Register lid

« Antwoord #11 Gepost op: Vr, 16 Sep 2011, 17:15:19 »

Die hebben wel noten verstelling  dunno

Haha, oeps. Het is niet dat mijn Duits zo slecht is (gelul, mijn Duits is wel slecht), maar ik zie dat ik er gewoon overeen gelezen heb. Scherp Ronnie, dank je! Ik zal eens kijken wat daarmee te bereiken is.
mk1-madness
L86C-0184
Register lid 2012

Netherlands Netherlands

« Antwoord #12 Gepost op: Vr, 16 Sep 2011, 18:57:32 »

lachen Ik dacht, foutje, verkeerde link geplaatst. Ik heb ook zo'n complete set en ben er heel blij mee!

Douma
L86C-0183
Non-Register lid

« Antwoord #13 Gepost op: Vr, 16 Sep 2011, 19:22:35 »

lachen Ik dacht, foutje, verkeerde link geplaatst. Ik heb ook zo'n complete set en ben er heel blij mee!

De set is mij eigenlijk iets te stug. Maar het kan er mee door.

Zonet direct maar even onder mijn auto gekropen. En de veerschotels 20mm (2 stapjes) omhoog verplaatst. Jammergenoeg kwam ik bij het vastzetten van de tweede schokdemper niet tot de 120nm. Daarvoor klonk een luide knal en was dit het resultaat:

Hoe kan zoiets gebeuren? Je zou zeggen dat de bout die de schokdemper aan de achteras vastzet, flinke krachten moet kunnen weerstaan. Gevalletje ouderdom?
Gerard
Allmighty register-moderator aka Gerard - L86C-0131
Moderator - Register

« Antwoord #14 Gepost op: Vr, 16 Sep 2011, 19:32:46 »

120nm?!

quote uit de vraagbaak:

Zet de bovenste bevestigingsmoer vast met 20 Nm en de onderste bevestiging van de veerpoot met 45 Nm

Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: