Moniek
Non-Register lid
|
 |
« Gepost op: Za, 17 Dec 2011, 16:40:21 » |
|
Hallo allemaal ,
Heb een tijdje terug een klokkenwinkel ingebouwd met toerenteller en digi-klokje. Nu is t steeds als ik de motor start dat t klokje op nul springt......accu is 100% dus dat is t euvel niet? Zover ik nog weet was de bekabeling ook plug-and-play dus daar kan t ook niet aan liggen maare.... iemand anders een idee? Tis niet echt belangrijk maar gewoon irritant dus vandaar.... Ik hoor t wel en greetz , Moniek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gekke Gerrit
L86C-0070
Register lid 2012
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Za, 17 Dec 2011, 16:42:15 » |
|
Is geen klokje maar een tripmaster? Waarschijnlijk krijgt je geheugen geen voeding (meer). Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dit geregeld is. Kan zijn met een draadje aan een constante plus (a la radio voor zendergeheugen), kan ook zijn dmv een mini-batterijtje... EDIT: Springt-ie op nul als je de sleutel in het contact steekt, of pas als je (dus ná contact) doordraait voor de daadwerkelijke start?
|
|
|
|
|
|
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!
|
|
|
Moniek
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Za, 17 Dec 2011, 16:54:32 » |
|
Hij springt op nul als ik de sleutel doordraai om de motor te starten.... Vandaar dacht mn vriend aan spanningsval , zoiets als de accuspanning terugvalt bij zware belasting maar toch onbelast goed lijkt......maar die is getest en was onder belasting gewoon goed.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Steilheck
L86C-0113
Register lid 2012
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Za, 17 Dec 2011, 17:38:45 » |
|
Wat doet het klokje als je de sleutel verwijdert?
|
|
|
|
|
|
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift
|
|
|
Moniek
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Za, 17 Dec 2011, 17:42:31 » |
|
Dan blijft ie gewoon doorlopen en telt netje de minuten/uren erbij. In principe net zolang totdat ik weer de motor start.....dan gaat ie weer op 00:00
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Steilheck
L86C-0113
Register lid 2012
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Za, 17 Dec 2011, 17:50:35 » |
|
Ok, klokje springt op nul als het spanningsloos is. Dus er is even een moment geen spanning bij het omdraaien des sleutels. Gokje, het contactblokje?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moniek
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Za, 17 Dec 2011, 18:17:21 » |
|
Ok, klokje springt op nul als het spanningsloos is. Dus er is even een moment geen spanning bij het omdraaien des sleutels. Gokje, het contactblokje?
Dat snap ik ff niet ? Het klokje is toch nooit "spanningloos"? Anders zou hij niet doorlopen lijkt me...... Daarom zei ik dat t op spanningsdip/val leek....op t moment dat ik de sleutel doordraai van de contactstand naar de startstand dan valt ie dood......als de motor eenmaal loopt , loopt t klokje ook en net zolang totdat ik (bv de volgende ochtend) weer start...... Dus dat spanningloos snap ik ff niet sorry 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
roskammer
L86C-0195
Register lid 2012
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Za, 17 Dec 2011, 20:18:19 » |
|
spanningsloos hij bedoelt als je de sleutel draaid dan gaat ie over aantal punten en dat ie even geen contact maakt op dat punt dat de teller geen stroom krijgt springt die mis op nul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
roskammer
L86C-0195
Register lid 2012
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Za, 17 Dec 2011, 20:19:21 » |
|
komt iets in me op met de 6n had ik een massa probleem mis kun je dat nog ff nagaan dat je met montage mis een massadraad los getrokken hebt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Steilheck
L86C-0113
Register lid 2012
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Za, 17 Dec 2011, 23:19:42 » |
|
spanningsloos hij bedoelt als je de sleutel draaid dan gaat ie over aantal punten en dat ie even geen contact maakt op dat punt dat de teller geen stroom krijgt springt die mis op nul

|
|
|
|
|
|
|
|
|
Moniek
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Zo, 18 Dec 2011, 00:21:06 » |
|
Ah okay....dat begrijp ik....goed eh  ? Zal morgen eens kijken of t inderdaad een massaprobleem kan zijn en anders dus een achterkantje vh contactslot begrijp ik ? Kan ik dat zo halen bij de sloop of is dr nog iets waar ik op moet letten bij dat achterkantje ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mk1-madness
L86C-0184
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Zo, 18 Dec 2011, 00:30:23 » |
|
Ik begrijp dat er dus alleen via het contact een plus is? Ken de kabelboom niet maar in mijn gedachten gang mist er dan wat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dennis
L86C-0024
Administrator
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Ma, 19 Dec 2011, 10:58:12 » |
|
Klokje zit rechtstreeks via zekering op accu. Óf de accuspanning zakt bij het starten ver genoeg om het klokje te resetten, of idd massa van cockpitje niet fris.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lewis-coupe
Non-Register lid
 Austria
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Ma, 19 Dec 2011, 11:56:17 » |
|
bij mijn ombouw naar G40 was de zekerinskast en kabelboom niet goed in mekaar gedrukt en daardoor kwam er tijdens het starten niet voldoende spanning en sloeg m,n klok altijd op nul.. ik had dus de 2 verbindingen niet goed vast gedrukt, na het vastzetten van kabelboom en zekeringskast was het propleem over  Misschien heb je er wat aan 
|
|
|
|
|
|
Echte Männer essen keinen Honig... echte Männer kauen Bienen!!
|
|
|
Moniek
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Do, 22 Dec 2011, 11:42:46 » |
|
Klokje zit rechtstreeks via zekering op accu. Óf de accuspanning zakt bij het starten ver genoeg om het klokje te resetten, of idd massa van cockpitje niet fris.
Accuspanning is 100% goed.....maar had t cockpitje eruit en dr zitten alleen 2 brede stekkers ingedrukt.... Hoe kan ik nu weten wat de massadraad is of moet ik soms een aparte draad trekken? Maar goed....blijft de kwestie dat alles v kunststof is dus een losse massadraad gaat dan toch ook niet werken? @Lewis: de zekeringkast zat niet los en alle desbetreffende zekeringen er uit geplukt (sommige gecorrodeerde vervangen) en opnieuw geplaats.... geen verschil helaas 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|