Hanf
L86C-0188
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Gepost op: Vr, 30 Dec 2011, 18:53:21 » |
|
Omdat ik nu bij 2 van mijn polo's al de accu kapot heb op een half jaar tijd (eerst de accu in de G40 en daarna de accu van de Classic) is mijn vraag wat zijn tegenwoordig de goeie accu's?
De accu van de G40 was een Varta accu twv 110 euro en deze hield het nog geen jaar vol bij dagelijks gebruik van de auto, alleen omdat ik geen rek. meer kon vinden helaas pindakaas dus niet om te ruilen (eigen schuld, maar dus wel al na een jaar kapot!!!)
De accu van de Classic ging afgelopen zomer kapot (zat er al in toen ik em kocht), dus de 1 jaar oude Berga accu overgezet van de 6n die winterschorsing heeft) en ook deze is nu na een half jaar in de Classic gezeten te hebben ook 'am arsch'. Hoppa weer 80 euro de emmer in...
Nu is mijn vraag, wat voor ervaringen hebben jullie met diverse merken accu's? Hoor toch wel dat er veel verschil inzit en dat een hoop accu's van slechte kwaliteit zijn. Aangezien ik dus geen zin heb om weer onnodig geld uit te geven aan dure accu's die toch vrij snel weer kapot gaan....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RoelG
L86C-0115
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Vr, 30 Dec 2011, 21:20:13 » |
|
hier bosch en varta. zelfde euvel en vergeet elke keer de bon te bewaren 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sjon
L86C-0041
Register lid 2012
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Vr, 30 Dec 2011, 21:29:38 » |
|
Yuasa, das wat ik standaard mee krijg bij m'n automaterialenboer, maar heb me laten vertellen dat dit een prima merk is en kan 't alleen maar beamen 
|
|
|
|
|
|
Polow/JohanGT is een oplichter: koop niks van hem, is mij nog 250 euro schuldig.
|
|
|
mk1-madness
L86C-0184
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Vr, 30 Dec 2011, 21:49:29 » |
|
Die Brega accu's heb ik geen slechte ervaringen mee. (Verkoop er toch 20/30 per jaar en de meeste zijn nog steeds klant). Gel accu's schijnen beter tegen piekspanningen te kunnen maar of je daar geld aan uit wilt geven  .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hanf
L86C-0188
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Vr, 30 Dec 2011, 22:10:03 » |
|
hier bosch en varta. zelfde euvel en vergeet elke keer de bon te bewaren  Tja ik heb een hele map met bonnen en kan alle bonnen vinden alleen die van de Varta niet, heb contant betaald dus pinafschrijving heb ik ook niet. De Berga heeft mijn vriendin destijds gekocht en ook zij had er helaas geen bon meer van..... Yuasa, das wat ik standaard mee krijg bij m'n automaterialenboer, maar heb me laten vertellen dat dit een prima merk is en kan 't alleen maar beamen  Dat merk ben ik inderdaad al een paar keer tegengekomen op internet maar kon me er niets bij voorstellen, thanx voor de info  Die Brega accu's heb ik geen slechte ervaringen mee. (Verkoop er toch 20/30 per jaar en de meeste zijn nog steeds klant). Gel accu's schijnen beter tegen piekspanningen te kunnen maar of je daar geld aan uit wilt geven  . Eens kijken wat de prijs/kwaliteit verhouding is...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcel86c
L86C-0034
Register lid 2012
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Za, 31 Dec 2011, 00:12:13 » |
|
Ik heb in al mijn auto's Bosch of Varta en in een een Optima. Altijd super starten, ik koop geen andere troep meer als Bosch of Varta. Die Optima zit in de turbo: die accu is echt onvoorstelbaar!! Na een jaar of 2 stilstand, met de accu gewoon aangesloten, nog gewoon starten.  Het is een Orange Top trouwens.
|
|
|
|
|
|
Impossible isn't a fact, it's an opinion.
|
|
|
Serge
L86C-0001
Non-Register lid
 Sweden
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Za, 31 Dec 2011, 00:52:32 » |
|
Wie zou die nou gegeven hebben  Ik gebruik zelf wilco accu's . Geen rarae fratsen zoals overbodige electronica aan boord in de vorm van versterkers of alarm . Accu's gaan prima mee .
|
|
|
|
|
|
cylinderkopbewerking 8v= 150,- 16v=250,- voor meer info pm of mail
|
|
|
JTG
L86C-0152
Non-Register lid
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Za, 31 Dec 2011, 09:18:24 » |
|
Gebruik je ook veel amp ivm dikke stereo  daar kunnen "normale" accu's ook niet goed tegen. Als je een gel accu hebt van Exide of Optima heb je een mooie accu voor de stereo en nog een extra cel om je auto te starten wanneer de rest is leeg getrokken door de stereo. 
|
|
|
|
|
|
vw,vw,vw,mercedes en seat
|
|
|
Hanf
L86C-0188
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Za, 31 Dec 2011, 11:18:05 » |
|
Nope in de g40 zit/zat niet eens een radio en in de classic alleen 2 hoedenplankboxen...... Maar denk dat het een Bosch gaat worden 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaap
L86C-0004 "niet kabouter"
Administrator
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Za, 31 Dec 2011, 12:02:33 » |
|
Bosch of Varta voor mij. (Die rollen volgens mij trouwens uit dezelfde fabriek) Eerste Varta die ik ooit kocht was nog in het gulden tijdperk en die doet t nog steeds! Ook bij Bosch en Varta heb je goeikoperdere en duurdere modellen, waarbij de capaciteit slechts een klein beetje uitmaakt, maar de levensduur misschien wel? Bosch noemt 't S3 S4 of S5 ( goeikoop, duurderder en deluxe) en Varta gebruikt kleuren geloof ik (Blue, Silver?) Ellende van de Bosch en Varta: de hoogte van het pasrandje is te laag, waarvoor speciale plastic verhogertjes bestaan. Deze kreeg je vroegah gratis, maar tegenwoordig moet je d'r om vragen en kosten ze een neuro. Maar goed: Hoe lang een accu mee gaat? In mijn eerste polo, van toen 18 jaar oud, stond nog de originele ConAc ( Continental Accu ),.. Wat ik in iedergeval nooit meer koop en/of vertrouw: Global. (of: gloeibal  ) Heb er een stuk of 3 gehad, waarbij ik mij alleen ellende kan herinneren: retour, leeg staan etc.  
|
|
|
|
« Laatste verandering: Za, 31 Dec 2011, 12:06:09 door Jaap »
|
|
|
|
|
Hanf
L86C-0188
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Za, 31 Dec 2011, 12:25:02 » |
|
Die Varta wat ik had was een 54ah Blue Dynamics, kosten 109,- Deze heeft welgeteld 4 maanden bij dagelijks gebruik in de g40 gezeten, daarna 3 maanden zonder accuklemmen in de garage en toen ik em wilde inbouwen in mijn Classic, deed ie niets meer, zelf na 48 uur op de druppellader NUL NADA NOPPES..... Mja zoals ik al zei kon het bonnentje niet meer vinden in mijn 'bonnenmap' dus helaas peanutbutter 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gekke Gerrit
L86C-0070
Register lid 2012
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Za, 31 Dec 2011, 13:04:41 » |
|
Bosch of Varta voor mij. (Die rollen volgens mij trouwens uit dezelfde fabriek) Probleem is volgens mij dat die fabriek is verhuisd (naar China?). Ik heb uit het verleden erg goede ervaringen met Bosch, maar van de laatste 5 accu's die door mijn handen zijn gegaan waren er 2 niet goed?!  Beste les is dus: bon bewaren, welk merk je ook aanschaft... Met Yuasa (toch?) tot nu toe erg plezierige ervaringen, ondanks (of misschien wel mede dankzij?) het feit dat ze in een gunstigere prijsklasse zitten. Ik zou bij aanschaf voor een Polo die langer meemoet in de toekomst toch voor een gelaccu kiezen, omdat je dan misschien ook wel minder last krijgt van vretende substanties in je accubak? 
|
|
|
|
|
|
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!
|
|
|
Hanf
L86C-0188
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Za, 31 Dec 2011, 13:55:59 » |
|
Ik krijg ook via diverse bekenden inderdaad posotieve reacties te horen van Yuasa eens kijken wat het prijsverschil met bosch/varta is in dezelfde klasse....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaap
L86C-0004 "niet kabouter"
Administrator
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Za, 31 Dec 2011, 15:26:25 » |
|
...toen ik em wilde inbouwen in mijn Classic, deed ie niets meer, zelf na 48 uur op de druppellader NUL NADA NOPPES.....
druppellader defect?? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hanf
L86C-0188
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Za, 31 Dec 2011, 16:34:21 » |
|
Nee sorry ik zei het verkeerd, eerst 48 uur op de druppellader, toen ingebouwd en voilá het start, accuklemmen eraf en volgende dag opnieuw proberen en toen deed ie helemaal niets meer...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|