Het Polo86c Register

Forum

Vr, 25 Mei 2012, 15:06:01 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: No news to day

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Temperatuur loopt hoog op  (gelezen 3486 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Jaap
L86C-0004 "niet kabouter"
Administrator

Netherlands Netherlands

« Antwoord #30 Gepost op: Ma, 25 Jul 2011, 14:10:53 »

Jetta hoeft niet t zelfde te zijn als Polo.

Bij de Polo zijn er 2 verschillende temperatuurmetertjes verbouwd geweest, met verschillende waarden; Benzine versus diesel.
Bij een Jetta kán het 't zelfde zijn, maar als de sensor anders is,. dan zal de schaal mogelijk ook anders zijn (van de originele jetta cockpit). Ik weet dat bij de Polo 1 de sensor specifiek een Polo nummer was ( 861 ) dus misschien dat bij de Jetta/Golf óók een eigen sensor heeft? Bedenk je dat een Jetta standaard al zwaarder is, veel meer kán wegen en dus de motor 't veel zwaarder voor z'n kiezen kán krijgen,. en dat het koelsysteem daar mogelijk op aangepast kan zijn.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken
Dennis
L86C-0024
Administrator

Netherlands Netherlands

« Antwoord #31 Gepost op: Ma, 25 Jul 2011, 14:20:37 »

Bedenk je dat een Jetta standaard al zwaarder is, veel meer kán wegen en dus de motor 't veel zwaarder voor z'n kiezen kán krijgen,. en dat het koelsysteem daar mogelijk op aangepast kan zijn.

Dat maakt voor de meting niks uit...

@Maikel: heb je op het werk geen laserthermometer? Dan kun je zo op de sensor richten en temperatuur meten.
Doet de tankmeter het wel goed? Kan ook nog spannigsregelaar van het cockpitje zijn die niet goed is.
Maikel
L86C-0069
Register lid 2012

Netherlands Netherlands

« Antwoord #32 Gepost op: Ma, 25 Jul 2011, 23:10:11 »

nou je het zegt tank meter is meer een gok en komt niet altijd tot aan max als je net helemaal vol getankt heb
die spannings regelaar is toch dat zwarte blokje achter op tacho? (hebben we wel verwisseld met andere tacho maar of deze fris was??)
owh temp metertje die er nu in zit is van een polo en had de zelfde nummers en merk (vdo) als degene die eruit kwam.

andere vraag de sensor die in het blok zit, is z'n schroef sensor met een schuif contactje. Zijn daar nog verschillen in geweest?
Die er nu in zit is universeel gehaald bij carparts. Wel heb ik bij biesheuvel motorsport gezien dat voor de vdo losse meters diverse maten van sensoren bestaan.

gr maikel

verloofd op 11-9-2011 trouwen op 13-03-2013
Jaap
L86C-0004 "niet kabouter"
Administrator

Netherlands Netherlands

« Antwoord #33 Gepost op: Ma, 25 Jul 2011, 23:58:52 »

Sensortje (als je twijfelt) gewoon bij de dealer weg halen. Als 't t zelfde temp metertje is als bij een Polo, gewoon die van een Polo vragen.

Voor de Polo zijn er in iedergeval 4 typen met zo'n schuifcontact, maar voor de benzine motoren met sleeptuimelaar kop maar 2:
- 'Schakelaar' voor oude polo 1
- 'Sensor' (potmeter) voor Polo 2 benzine

Bij de diesel zitten er 2 in: 1 voor de temperatuurmeter (met een ander weerstandsverloop/andere tempmeter in je dashboard), en 1 voor het gloeisysteem.

PS :Zwart blokje achterop de kilometerteller; een 3 pootje dat met een schroefje op een stukje metaal zit; Dat metaal dient als koeling (jawel!) want die spanningregelaar wordt warm!

Mijn wagenpark Fix what ain't broken
Julion
L86C-0193
Register lid 2012

Netherlands Netherlands

« Antwoord #34 Gepost op: Zo, 14 Aug 2011, 21:27:39 »

Hmm tankmetertje niet helemaal vol aangeven heb ik ook! en metertje heb ik gereviseerd(los contactje moeten vastsolderen).
waar kan ik zo'n temperatuurmetertje krijgen, ik wil hem eigemlijk wel vernieuwen.
Dennis
L86C-0024
Administrator

Netherlands Netherlands

« Antwoord #35 Gepost op: Zo, 14 Aug 2011, 23:26:27 »

Als temperatuuraanduiding én tankmeter van slag zijn denk ik eerder aan een kapotte spanningsregelaar (zwart dingetje met 3 pootjes achterop het cockpitje).
Die zorgt namelijk voor een stabiele spanning van 10V voor de metertjes.
broertje
Non-Register lid

Netherlands Netherlands

« Antwoord #36 Gepost op: Do, 08 Sep 2011, 10:56:23 »

Zit de retour slang niet dicht
Ddrag
Non-Register lid

Netherlands Netherlands

« Antwoord #37 Gepost op: Ma, 17 Okt 2011, 17:22:02 »

misschien een niet helemaal lekker werkende temperatuursensor?

VW Golf 3 GTI 20 Jahre Edition '96 - sold
VW Polo Classic 86 sedan '89 - daily
coladudetje
Non-Register lid

Belgium Belgium

« Antwoord #38 Gepost op: Do, 08 Mrt 2012, 23:19:15 »

Bij mij is het opgelost met een pakking van het deksel temperatuur liep op tot 100-110 en nu blijft die maar op 90 perfect hangen Ik dacht ook eerst allemaal andere dingen, raar maar het werkt. Koelvloeistof liep daarmee wat over en ja daardoor die temperatuurstijging.
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar: