Sander2
Non-Register lid
|
 |
« Gepost op: Vr, 03 Aug 2007, 18:30:25 » |
|
Nou ik heb meer even een nieuw topic aan gemaakt. (Zie G40 Haperen bij vol vermogen) Ik zou vandaag de benzine pomp opkunnen halen, maar dat is even uitgesteld. Ik moest nog ergens heen dus ik de polo mee, kom ik aan op bestemming, Stinken en roken uit de uitlaat!!! Kap los, koelwater tankje los … hele dikke drab. Olie in het koel water. Rustig naar huis, hij kwam ook al niet meer op temperatuur, water zeker te dik. En dit dus net 20 km na dat ik de kop er af heb gehad. Ik heb alles al weer los gehaald, en de olie er af gelaten, hier kan ik geen Koelwater in vinden!? De nieuwe koppakking zat er goed op, en er lekte ook geen olie naar buiten. Ik moet bekennen dat ik de kop niet heb laten vlakken, omdat hij er op het oog niet echt slecht uit zag. Ik heb hem wel toen met watervast schuurpapier iets op gepoetst, de aanslag en dergelijke. Wat is nu het probleem, toch de koppakking? Of kan het nog iets anders zijn. Sander
|
|
|
|
|
|
sander
|
|
|
Maikel
L86C-0069
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Vr, 03 Aug 2007, 18:45:39 » |
|
voor dat horten en stoten? ik denk het niet maar mischien dat kop gescheurd is?? of toch lekkage langs je koppakking zonder dat je het kan zien.
eu als je nu de kop toch los heb liggen doe dan nu wel de kop laten vlakken mischien zelfs eff afpersen weet je zeker dat je kop goed is.
gr maikel.
|
|
|
|
|
|
verloofd op 11-9-2011 trouwen op 13-03-2013
|
|
|
Sander2
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Vr, 03 Aug 2007, 19:03:02 » |
|
dat horten en stoten heeft daar niks mee temaken, dat deed hij al voor dat ik de kop er af had gehaald, maar nu na dat ik de kop er af heb gehaald, drukt hij dus olie naar mijn koelvloeistof, en dat dampen uit de uitlaat. maar hij staat geen koelvloeistof naar mijn olie te gooien, tenminste ik kan niks ontdekken in de olie.
dus of toch de koppakking of een lek in de kop of onderblok?
|
|
|
|
|
|
sander
|
|
|
polo 3
L86C-0123
Non-Register lid
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Ma, 06 Aug 2007, 11:12:09 » |
|
misschien kromme kop, en heb je m er in de goede volgorde af gehaald, en op gezet?
Arno
|
|
|
|
|
|
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!
|
|
|
Sander2
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Do, 09 Aug 2007, 21:44:10 » |
|
ik haal de kop morgen weer op, gevlakt en wel. en weer een nieuwe koppakking.
dus dan ga ik het nog weer proberen.
|
|
|
|
|
|
sander
|
|
|
Dennis
L86C-0024
Administrator
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Vr, 10 Aug 2007, 00:13:05 » |
|
Succes met opbouwen.
Denk aan de juiste van aandraaien van de kopbouten, en de bijbehorende aanhaalmomenten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sander2
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Za, 11 Aug 2007, 19:00:44 » |
|
nou alles weer opgebouwd. en ja op de goede manier en de juiste aanhaal momenten. Starten (eerst ff zonder de G lader) lijkt goed, wel beetje rook. Denk dat stopt zo wel ..maar NEE dus blijft maar roken Koelwater … het is ook vochtig on der de uitlaat, bij de kopppakking. Ik denk dat ik het onderblok ook moet laten vlakken, hier zaten her en der bij de water kanalen wat putten en dergelijke in, had gehoopt dat dit goed zou gaan, maar neej dus…  ben er best ziek van... dat word weer slopen... Maandag maar eens met mijn motor revisiebedrijf bellen wat ik het beste kan doen!!
|
|
|
|
|
|
sander
|
|
|
Serge
L86C-0001
Non-Register lid
 Sweden
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Za, 11 Aug 2007, 20:53:30 » |
|
kop ook af laten persen 100% zeker van zijn dat alles dicht is is nu wel een pre
|
|
|
|
|
|
cylinderkopbewerking 8v= 150,- 16v=250,- voor meer info pm of mail
|
|
|
Sander2
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Zo, 12 Aug 2007, 21:42:01 » |
|
er valt niet veel aan zoon kop af tepersen zijden ze, dus ik ga maar van hun ervaring uit.
|
|
|
|
|
|
sander
|
|
|
Gekke Gerrit
L86C-0070
Register lid 2012
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Zo, 12 Aug 2007, 21:59:34 » |
|
er valt niet veel aan zoon kop af tepersen zijden ze, dus ik ga maar van hun ervaring uit. Tja, hier zijn het maar 2 door-de-wol-geverfde-vakidioten die het je aanraden om het wel te doen, dus ik begrijp je keus volledig... 
|
|
|
|
|
|
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!
|
|
|
Dennis
L86C-0024
Administrator
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Zo, 12 Aug 2007, 22:41:11 » |
|
Zo te lezen is het niet zijn keuze. Maar misschien het verstandig eens bij een ader revisiebedrijf te vragen voor cylinderkopcontrole.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sander2
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Ma, 13 Aug 2007, 22:06:27 » |
|
nou ik sta open voor ieder zijn mening of opmerking, daarom ben ik ook hier.!! Ik ben ook maar een hobbyist, die het door doen moet leren.  En over het revisiebedrijf, deze verwachte niet dat mijn cilinderkop iets mankeerde, dus ik met mijn hobby kennis ga daar dus niet gelijk op in. En probeer het gewoon nog een keer. Maar tot nu toe zonder succes. Vandaag wel even gebeld met het revisiebedrijf, dat roken kan nog zijn doordat er water of olie van de vorige keer in de uitlaat zit. En hij vroeg of het koelsysteem op druk kwam als ik de motor goed warm reed. Dit weet ik dus nog niet. Ik ga dus eerst maar even afbouwen en dan de motor ff goed warm rijden.
|
|
|
|
|
|
sander
|
|
|
Serge
L86C-0001
Non-Register lid
 Sweden
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Ma, 13 Aug 2007, 22:08:36 » |
|
g40 koppen willen nogal graag scheuren ivm koud trappen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sander2
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Vr, 17 Aug 2007, 20:11:05 » |
|
Nou ik ben nog steeds bezig, ondertussen is mijn dynamo ook overleden, had nog één van een opel liggen. het hoort niet, maar het is even een tijdelijke oplossing. Heb ook een drukmeter aangesloten op mijn benzine systeem. Aan het einde van de injectierail zit een slangnippel met een schroefje, slang er op met een meter die tot 2.5 Bar kan...…. nou hij slaat er door heen. Hoeveel druk moet je normaal hebben op je injectierail? en is die druk constant tijdens het rijden? Terwijl ik de motor aan het lopen had kwam er rook onder de verdelerkap vandaan!! Nou is mijn rotor weg gesmolten!, of hoe heet dat ding.. kan je die los kopen? Of moet ik gelijk het hele verdelersysteem maar vervangen? Hoe kan het dat hij helemaal is gaan smelten, was de afstand tot de 4 contact punten te groot?
Wat betreft het roken en de koelvloeistof, ben nog niet aan die punten toe gekomen, eerst deze dingen maar weer oplossen.
|
|
|
|
|
|
sander
|
|
|
Serge
L86C-0001
Non-Register lid
 Sweden
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Vr, 17 Aug 2007, 20:40:03 » |
|
hoeveel volt gaf de dynamo op het moment van draaien?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|