Gisteravond samen met Dennis "even" de 4 bak vervangen door een 8p 5 bak, met nieuwe koppeling erbij. Het werd ons niet makkelijk gemaakt dus we hebben door moeten werken tot na middernacht.
Versnellingsbak los was nog niet zo'n probleem, maar eraf was lastiger, voorwielophanging moest los, want de aandrijfas zat in de weg. 2 dikke waterslangen uit het thermostaathuis zaten wat in de weg, maar het lukte uiteindelijk toch. Koppeling eraf was geen probleem, maar de nieuwe koppeling wilde net niet passen, maar na lang prutsen toch erop gekregen. Schakelaskeerring van de versnellingsbak was ook lastig te vervangen. De versnellingsbak op zijn plek krijgen koste ook even wat moeite, wat bouten erin, maar opeens wilde hij niet verder, bleek er een pas-busje in de versnellingsbak te zitten, waar er in het motorblok ook 1 zat, blok en bak weer iets gescheiden en 1 busje eruit weten te wroeten met behulp van een griptang. Alles weer netjes op correct moment vast gedraait, sommige bouten en moeren kon je erg moeilijk bij. Ook is 1 draagarm vervangen, want de fusee was aardig lam. Koppeling stellen was geen probleem, want het is een zelfstellende koppelingskabel. De schakelstang stellen was iets tijdrovender, het koste heel wat proberen voor ik fatsoenlijk bij alle versnellingen kon. Testritje gemaakt en alles werkt prima, en maar opgeruimt.
De oude koppelingsset was nog niet erg versleten, maar ik heb er toch maar de nieuwe set opgezet.
Hij schakelt en koppelt nu erg fijn, geen rare geluiden en lekker kalm cruisen bij 120, hij is ook aardig wat stabieler met de vervangen draagarm.
De oude versnellingsbak staat in het grote Gratis topic aangezien ik geen opslagruimte heb.
Erg bedankt Dennis, ik ben er erg blij mee.