Het Polo86c Register

Forum

Za, 26 Mei 2012, 02:26:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: No news to day

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 53   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Project [ 04-HD-81 ] Polo 1  (gelezen 20990 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mark2fpolo
Non-Register lid

« Gepost op: Ma, 10 Dec 2007, 21:22:49 »

Laat ik hier ook eens wat van men polo 1 neer knallen.. (voor degenen die nog niks gezien hebben op andere fora's)

Het is een polo van 1975, 900cc met schuifdak. Verder is de wagen helemaal kaal en basic!

Ik zet maar gewoon een reeks foto's neer..

begin:

vooruitgang:

Accuwak?? Valt mee vond ik zelf grijns

motor demonteren:

Sjon shot! gemaakt door John grijns

« Laatste verandering: Wo, 19 Nov 2008, 20:05:58 door mark2fpolo » Gelogd

Probeer niet te begrijpen wat je nog niet begrijpt. Maar probeer meer te begrijpen van de dingen die je al begrijpt!
Gekke Gerrit
L86C-0070
Register lid 2012

« Antwoord #1 Gepost op: Ma, 10 Dec 2007, 21:57:30 »

Andere fora? ? ?  gert                                                  grijns

Geinige kar! Wat is je plan? En wat gebruik je om je plaatwerk/voetenbak zo schoon te krijgen (dat spul dat je met de kwast aanbrengt?

Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!
martijn
Non-Register lid

« Antwoord #2 Gepost op: Ma, 10 Dec 2007, 21:59:13 »

INDERDAAD;

Mooie kar sturen en HOE krijg je die bodem zo schoon?

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983
Thomas
Non-Register lid

Sweden Sweden

« Antwoord #3 Gepost op: Ma, 10 Dec 2007, 23:35:24 »

Hier hoort zeker een topic over deze auto. Goed bezig Mark.  duimpje klus
Jaap
L86C-0004 "niet kabouter"
Administrator

Netherlands Netherlands

« Antwoord #4 Gepost op: Di, 11 Dec 2007, 17:11:04 »

INDERDAAD;

Mooie kar sturen en HOE krijg je die bodem zo schoon?

Met een verfbrander de teermatjes warm stoken, en je trekt ze d'r met een scherpe beitel of plamuurmes zo vanaf.  Even je best doen met ontvetter en zelfs de zwarte rest-strepen verdwijnen als sneeuw voor de zon.  (toevallig gisteravond met exact zo'n zelfde klusje bezig geweest bij mijn 1N.. helaas was die een stuk minder 'maagdelijk', maar eerder behoorlijk krokant.)

Dat zwarte spul in dat bakje is neem ik aan Fertan: De roest omvormer die je na het schoonmaken gebruikt om alle reeds aanwezig roest te ' pacificeren '.
« Laatste verandering: Di, 11 Dec 2007, 17:12:48 door Jaap » Gelogd

Mijn wagenpark Fix what ain't broken
mark2fpolo
Non-Register lid

« Antwoord #5 Gepost op: Di, 11 Dec 2007, 18:53:38 »

Helaas moet ik je (jaap) teleur stellen grijns

Dat zwarte spul in dat bakje is Asphalt remover! Eigenlijk is het doorzichtig maar als je het erop smeert lossen de teerresten gelijk op en zo wordt het dus bruin/zwart..

Het zwarte wat je op de laatste foto ziet op de bodem dat is fertan..

Hoe kom ik aan die asphalt remover ?? Die heb ik van het werk mee genomen (ik zit in de schoonmaak) het is speciaal voor het verwijderen van teer en peck en het tast de lak niet aan grijns

Dus met dat spul kan ik ook de motorruimte fijn gaan reinigen (zie het fel groene proef plekje).. "vuil verdwijnt als sneeuw voor de zon" grijns

Men plan is roest vrij maken, opnieuw in dezelfde kleur laten spuiten, motor schoonmaken en wat oplappen en qua "tuning" alleen verlagen en staalverbreed eronder.. Motor blijft origineel heeft 69.xxx op de teller met onderhoudsboekjes aanwezig dus die kan nog wel ff mee (hoop ik lachen).. Daarnaast vind ik dat je toch een beetje respect moet houden voor zo'n oud wagentje, een verlaging is er zo weer onderuit als het moet..

Probeer niet te begrijpen wat je nog niet begrijpt. Maar probeer meer te begrijpen van de dingen die je al begrijpt!
Jaap
Administrator

Netherlands Netherlands

« Antwoord #6 Gepost op: Di, 11 Dec 2007, 23:43:24 »

duimpje duimpje

'Zelfs ik ben ondertussen overtuigd dat 'een beetje zakken ipv country-look' mooier kan zijn. (Als lijkt jouw bakkie wel iets meer dan 'ietsje' gezakt lachen Is ook mooi lachen )

Zakken en velgen zijn zo weer ongedaan inderdaad.  Je bent zowieso goed bezig met de voorkant: schermpjes eraf,. goed behandelen en klaar!

Als je nog een goedkopere variant vind voor de teer-matjes (3M platen zijn zo duur!) dan hoor ik 't graag.

Marcel86c
L86C-0034
Register lid 2012

« Antwoord #7 Gepost op: Wo, 12 Dec 2007, 00:16:17 »

Wow, zo'n harde (orginele) bodem heb ik nog niet vaak gezien bij een polo 1!! duimpje

Wat zijn de plannen kleine beurt of een grote  lekker puh

Impossible isn't a fact, it's an opinion.
Jaap
Administrator

Netherlands Netherlands

« Antwoord #8 Gepost op: Wo, 12 Dec 2007, 00:30:14 »

lachen lachen

Folkert
Non-Register lid

« Antwoord #9 Gepost op: Wo, 12 Dec 2007, 12:14:44 »

Vertel ook eens Mark hoe de vorige door de tjoening vw (golfjes) wereld toch wel gerespecteerde jongen hem had mishandelt...  boehoe
Thomas
Non-Register lid

Sweden Sweden

« Antwoord #10 Gepost op: Wo, 12 Dec 2007, 12:43:31 »

Vertel ook eens Mark hoe de vorige door de tjoening vw (golfjes) wereld toch wel gerespecteerde jongen hem had mishandelt...  boehoe

Verlagen dmv afgezaagde veren was 't toch?
Folkert
Non-Register lid

« Antwoord #11 Gepost op: Wo, 12 Dec 2007, 14:31:18 »

Ja en afgezaagde delen eraan laten hangen...
Bas
L86C-0051
Register lid 2012

« Antwoord #12 Gepost op: Wo, 12 Dec 2007, 15:02:40 »

Gelukkig is ie niet zo lang bij die 'liefhebber' geweest. Als dat het enige is, is de schade nog beperkt gebleven.

Zo te zien is deze gave wagen nu in betere handen  duimpje
(Erg gaaf ook met zo'n schuifdak)

A little less conversation, a little more action please
mark2fpolo
Non-Register lid

« Antwoord #13 Gepost op: Wo, 12 Dec 2007, 17:31:14 »

Ik wil geen vijanden maken...

Maar het was idd een beetje k.u.t verlaagd..

Hij vertelde dat de veren geslepen waren, wat ik al zonde vond.. Toen ik andere veren besteld had om toch wat veer weg te hebben (40mm) ging ik ze monteren.. Ik krikte de wagen op en zag nog wat restanten van de geslepen veren aan de veerpoot hangen. Daarnaast lagen de veren voor naast de schotel ik reed zeg maar alleen op aanslagrubber......

De veren die ik besteld had paste ook niet helemaal lekker ivm de oude versie veerschotel boven, toen heb ik zelf ook wat geslepen aan de veren :O maar dat was een halve ring om het toelopende stuk eraf te halen zeg maar.. (ik hoop dat jullie dit snappen grijns )

Over de hardheid vand e wagen.. Hij heeft ooit een antiroest behandeling gehad, dat is te zien aan men motorruimte grijns Daarnaast druipt de ml uit men deuren over de dorpels grijns.. Ook achter in het reservewielbak is alles nog zeer netjes!! De bodem zit helemaal onder de bodemshutz zelfs de achteras hebben ze mee geblubberd...

Jaap
Administrator

Netherlands Netherlands

« Antwoord #14 Gepost op: Wo, 12 Dec 2007, 18:47:56 »

Je nieuwe verlagingsveren afzagen was niet echt nodig geweest..

De vroege Polo 1 heeft een andere bovenste veerschotel, omdat de veer over de hele hoogte een gelijke diameter heeft.  Verlagingsveren plaatsen? De bovenste veerschotel van een 1f / 2 of 2f plaatsen.. en klaar.

Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 53   Omhoog
  Print  

Ga naar: