Retropollo
Non-Register lid
|
 |
« Gepost op: Vr, 21 Nov 2008, 20:23:42 » |
|
bin ich wieder! volgende probleem heeft zich voor gedaan, ik heb me van de g-laderseite in duitsland een polo racing kit gekocht in de vorm van polyuthtaan bussen voor in de draag armen,achter as en blokjes voor in de stabystang . nu ik deze echter was monteren kwam ik er achter dat de gaten van die nieuwe blokjes die onder de staby komen en dus ok de bussen die daar in zitten waar de BOUTEN door heen niet over een komen met de moer gaten in de auto, heeft iemand dit al eens eerder gehad en zijn de oplossing voor, alles is wel kom
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaap
L86C-0004 "niet kabouter"
Administrator
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Vr, 21 Nov 2008, 20:48:56 » |
|
Doet eens een plaatje posten van wat je gekocht hebt.
Als je een set wellemsblokken hebt, dan komt de hart-afstand echt wel overeen, maar komt de stabilisator wél een stukje naar voren. Dat hoort. Dat is de bedoeling.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gekke Gerrit
L86C-0070
Register lid 2012
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Vr, 21 Nov 2008, 20:53:35 » |
|
(weer eens) een dubbelpost?  (zucht  )
|
|
|
|
|
|
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!
|
|
|
KoenG40
L86C-0022
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Za, 22 Nov 2008, 06:04:35 » |
|
Is dit wat je gekocht hebt? Ik heb enkele maanden geleden ook bij G-laderseite zo'n set gekocht. Om die rechthoekige blokken voor te monteren moesten we met twee man, een stel spanbanden en een hefboom aan de gang om de stabi-stang een kleine twee centimeter naar voren te sjorren om die blokken te kunnen monteren. Als ik het goed begrepen heb komt daardoor de wielas nog iets verder naar voren te staan ten opzichte van stuurdraaipunt. Resultaat dat ik bemerk is dat auto nog beter rechtuit spoort, met iets meer nadruk de bocht ingestuurd moet worden, maar dan ook weer wel als een blok in de bocht ligt. Overigens: die twee halve metalen ringen roesten als de pest...
|
|
|
|
|
|
1e eigenaar Polo G40 Genesis 7/94
|
|
|
Retropollo
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Za, 22 Nov 2008, 09:24:10 » |
|
 dat is dus ook mij probleem koen. ik hoeft erchter nog allen maar de achters boute aan de bestuurdekant te bevestige en dan is die gepiept. dus kom zich der gewoon op neer dat je veel brute kracht nodig heb om dit te doen.
|
|
|
|
« Laatste verandering: Za, 22 Nov 2008, 09:29:01 door Retropollo »
|
|
|
|
|
Jaap
Administrator
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Za, 22 Nov 2008, 09:33:08 » |
|
Ja, brute kracht.. maar bij een G40.. zou ik dat niet verwachten: daar zitten in de binnenste draaipunten van de draagarmen uniballs.. dan gaat t naar voren trekken van de stabilisator zo veel soepeler... kan je t met 1 handje!
Draagarmen ooit vervangen misschien Koen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zavion
Non-Register lid
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Za, 22 Nov 2008, 12:24:39 » |
|
Nou ik heb het gedaan met powerflex rubbers ging tamelijk vlot om er op te zetten, weet alleen nog niet hoe het rijd auto loopt nog niet (geen tijd ervoor) Bestelt via DPT te Didam
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Retropollo
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Za, 22 Nov 2008, 12:55:18 » |
|
ooo ik heb al gefiks, had me bij de bouw markt 2 grote lijn klemmen gehaal en alles samen getrokken, op naar de volgende klus weet iemand miss waar je polyurhtuun motor steune voor de g40 kan kopen, ik heb al eens een kijkje op ebay gedaan maar daar vind ik echte allen die voor recht en voor onder de auto maar zie nergen wat staan van de linke.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KoenG40
L86C-0022
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Za, 22 Nov 2008, 14:16:28 » |
|
Ja, brute kracht.. maar bij een G40.. zou ik dat niet verwachten: daar zitten in de binnenste draaipunten van de draagarmen uniballs.. dan gaat t naar voren trekken van de stabilisator zo veel soepeler... kan je t met 1 handje!
Draagarmen ooit vervangen misschien Koen?
Zeker weten van niet. Maar de auto was al oud (14j) toen we dat deden. Ik kan met m'n grote teen ook niet meer het puntje van m'n neus aanraken  . Wel heb ik jaren geleden dom-lagers en boven en onder een veerpootbrug laten monteren waardoor de voortrein aanzienlijk stijver is geworden. Die hebben we dacht ik niet losgehaald bij het wisselen van die blokjes - misschien ging het daarom wat zwaarder...? 
|
|
|
|
|
|
1e eigenaar Polo G40 Genesis 7/94
|
|
|
Jaap
Administrator
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Za, 22 Nov 2008, 15:44:38 » |
|
Maar de auto was al oud (14j) toen we dat deden. Ik kan met m'n grote teen ook niet meer het puntje van m'n neus aanraken  . Toen ik nog 14 jaar was, kan ik dat wel hoor Maar goed: stijfheid van de voortrein kan wellicht uitmaken. De leeftijd van de uniballs doet niet af van hoe soepel 't zaakje bewegen kan: een standaard draagarm kan maar in 1 richting draaien ( haaks op de lengte richting ) terwijl G40-draagarmen ook over langs wat bewegingsruimte heeft. Juist dat (kleine) beetje extra draai mogelijkheid zorgt ervoor dat het bij een G40 veel lichter gaat. @ Retro: Poly motorsteunen? Ja hoor. Dat WIL je niet. Iets stijveren rubberen steunen: wellicht; de achterste bak steun wil wel een beetje bewegen, maar de andere 3? Lekker laten zoals het origineel zit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Retropollo
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Za, 22 Nov 2008, 18:30:46 » |
|
o oke zo erg dan  , nou goed dan bestel ik me wel paar orgineelen dan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gekke Gerrit
L86C-0070
Register lid 2012
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Za, 22 Nov 2008, 23:53:55 » |
|
Veel Polo's die met die polyurethane motorsteunen zijn uitgevoerd gaan vroeger of later scheuren in het koetswerk (naden) vertonen...  Tja, de krachten moeten toch érgens naar toe? 
|
|
|
|
|
|
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!
|
|
|
richard-polo
L86C-0119
Non-Register lid
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Ma, 27 Dec 2010, 13:38:09 » |
|
Veel Polo's die met die polyurethane motorsteunen zijn uitgevoerd gaan vroeger of later scheuren in het koetswerk (naden) vertonen...  Tja, de krachten moeten toch érgens naar toe?  dat is niet alleen met die stijvere motorsteunen zo!! ook Stijf  en veel pk,s is funest voor je koets..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Serge
L86C-0001
Non-Register lid