Brent
Non-Register lid
 Belgium
|
 |
« Gepost op: Di, 12 Jan 2010, 21:03:19 » |
|
hallo ik ben opzoek naar een betere nokkenas voor mijn polo met een Hk blok . heeft iemand een idee?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Steilheck
L86C-0113
Register lid 2012
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Di, 12 Jan 2010, 21:05:08 » |
|
Wat zijn je plannen? Anders ter info: Standaard VW nokkenassen <= voor hydrostoters.
|
|
|
|
|
|
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift
|
|
|
Brent
Non-Register lid
 Belgium
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Di, 12 Jan 2010, 21:08:45 » |
|
Mijn plannen zijn voor meer pk uit de motor te halen .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Steilheck
L86C-0113
Register lid 2012
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Di, 12 Jan 2010, 21:11:00 » |
|
Wat ook kan helpen is in de Startpagina de zoekopdracht gebruiken met "HK" Dan vind je bijvoorbeeld dit
|
|
|
|
|
|
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift
|
|
|
martijn
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Wo, 13 Jan 2010, 10:15:22 » |
|
|
|
|
|
|
|
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983
|
|
|
Brent
Non-Register lid
 Belgium
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Wo, 13 Jan 2010, 10:38:46 » |
|
HK = sleeptuimelaar...
wat bedoel je hier juist mee ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaap
L86C-0004 "niet kabouter"
Administrator
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Wo, 13 Jan 2010, 10:50:09 » |
|
wat bedoel je hier juist mee ?
Er zijn grofweg twee typen klepbedieningen gebruikt bij de Polo ( van 1974 - 1994 ): Sleeptuimelaars of hydrostoters. Welk type je hebt is van belang voor de benodigde nokkenas: Een hydrostoter nokkenas past niet in een sleeptuimelaar kop en vise versa. Je spreekt over een HK, dat is een sleeptuimelaar, dus heb je een nokkenas nodig voor een sleeptuimelaar motor. Enkele andere motorcodes met sleeptuimelaar kop: HA HB HC HJ HH GL GK HK. Nokkenassen voor deze motoren passen allemaal ook in jouw HK.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RoelG
L86C-0115
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Wo, 13 Jan 2010, 10:51:36 » |
|
Edit. Wat jaap zegt: Twee maal hetzelfde zeggen heeft weinig zin
|
|
|
|
« Laatste verandering: Wo, 13 Jan 2010, 10:53:32 door RoelG »
|
|
|
|
|
Brent
Non-Register lid
 Belgium
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Wo, 13 Jan 2010, 10:57:23 » |
|
Er zijn grofweg twee typen klepbedieningen gebruikt bij de Polo ( van 1974 - 1994 ): Sleeptuimelaars of hydrostoters. Welk type je hebt is van belang voor de benodigde nokkenas: Een hydrostoter nokkenas past niet in een sleeptuimelaar kop en vise versa. Je spreekt over een HK, dat is een sleeptuimelaar, dus heb je een nokkenas nodig voor een sleeptuimelaar motor. Enkele andere motorcodes met sleeptuimelaar kop: HA HB HC HJ HH GL GK HK. Nokkenassen voor deze motoren passen allemaal ook in jouw HK.
Bedankt dan kan ik nu opzoek achter een nokkenas van een Gk .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RoelG
L86C-0115
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Wo, 13 Jan 2010, 11:12:49 » |
|
Bedankt dan kan ik nu opzoek achter een nokkenas van een Gk .
succes! (die liggen niet op elke straathoek helaas)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
martijn
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Wo, 13 Jan 2010, 11:34:27 » |
|
ga je verder nog wat doen aan de motor?
Ik heb nu nml. een GK as in mijn HK'tje gezet, je moet er niet teveel van verwachten. Ik heb de kop gereviseerd/geflowed en de GK nok er in gezet, maar ik merk eerlijk gezegd niet veel van deze aanpassingen. Als het een keer 5pk scheelt zal het veel zijn ,vooral als je de rest standaard laat.
Martijn
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Brent
Non-Register lid
 Belgium
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Wo, 13 Jan 2010, 11:50:08 » |
|
ga je verder nog wat doen aan de motor?
Ik heb nu nml. een GK as in mijn HK'tje gezet, je moet er niet teveel van verwachten. Ik heb de kop gereviseerd/geflowed en de GK nok er in gezet, maar ik merk eerlijk gezegd niet veel van deze aanpassingen. Als het een keer 5pk scheelt zal het veel zijn ,vooral als je de rest standaard laat.
Martijn
de motor moet een beetje kracht hebben want die polo dat ik heb was alleen nog goed voor autocross door dat er geen papieren van waren en hier en daar te veel roest was is het daarom een autocross project geworden en nu wil ik toch dat de motor genoeg kracht heeft .tot nu heeft hij dus 55 pK maar er zit een korte boite op en dat helpt al zeer goed .dus alle tips zijn welkom om de motor meer kracht te geven
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sjon
L86C-0041
Register lid 2012
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Wo, 13 Jan 2010, 14:27:09 » |
|
Wat voor uitlaat heb je eronder? Origineel heeft een HK heeft namelijk een raar uitlaatspruitstuk & downpipe: ronde buis die halverwege gescheiden is, tis wel soort van 4-2-1. Ik had me HK'tje ooit vzv spaghetti-spruitstuk: bovenin toeren leuke winst (onderin verlies) GK-nok kun je idd niet zo gek veel van voelen.
|
|
|
|
|
|
Polow/JohanGT is een oplichter: koop niks van hem, is mij nog 250 euro schuldig.
|
|
|
martijn
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Wo, 13 Jan 2010, 15:26:02 » |
|
Kan me voorstellen dat je voor de cross idd. liever een hoger piekvermogen hebt (janken met dat ding  ) Een goeie tip Sjon, ik heb dat rare ding er ook nog onder zitten. Heb nog wel een 3F spruitstuk, maar wil eigenlijk direct een spaghettispruitstuk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
heuvel
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Wo, 13 Jan 2010, 20:35:12 » |
|
hey tinus..die heb ik nog wel.. en anders nog een stoere pijp zonder kat..die aan de linkerkant voor het achterwiel uit komt 
|
|
|
|
|
|
wat niet past..wordt gelast!
|
|
|
|