TonyMelonie
Antonio Pels
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Gepost op: Di, 08 Jun 2010, 10:45:47 » |
|
Ik ben sinds Maart dit jaar in het bezit van een Polo Fox Prego Coupé uit 1994 en vond het nu wel een keer tijd om een project topic te maken. Ik was op zoek naar een Polo of Fox met weinig kilometers, toen ik deze Polo Fox Coupé zag met maar 49000km kilometers achter de rug. Tevens zaten er alle boekjes bij en zag dat deze auto echt elk jaar bij de VW dealer was geweest (15 vw dealer stempels!!!) Met deze Polo Fox had ik de auto's waarna ik op zoek was een Polo of een Fox in één naam een Polo Fox!!! Tevens hield ik flink wat geld in mijn zak. Mijn doel is de de Polo zo veel mogelijk in orginele staat te houden. Intussen heb ik de orginele folders technische lijst en prijslijst er ook bij kunnen vinden dat maakt de auto qua documentatie al helemaal af. De auto is voorzien van de 1.3l en heeft dus een 5 bak. Na de eerste kleine beurt bij de dealer bleek alleen de schakelas keering lek te zijn wat kon kloppen omdat de versnelling slecht in zijn 1e ging. Wat betreft enige schade hierdoor vrijwel uit te sluiten omdat de auto in één jaar maar 2000km had gereden en daarvoor ook weer bij de Vw dealer was geweest voor een grote beurt. Eigenlijk hoef ik voornamelijk aandacht aan het plaat werk te besteden intussen heb ik de rubbers van de achterklep vervangen waarbij het eerst roest naar voren kwam. Gelukkig maar een klein plekje roest in de hoek (al door) wat ik heb laten wegsnijden en heb laten lassen (nieuw plaatje) omdat de roest tussen twee plaatjes in zat daarna opnieuw laten spuiten en het nieuwe achterklep rubber er gelijmt overheen geplaatst. Nu ben ik bezig met het volgende
|
|
|
« Laatste verandering: Di, 15 Jun 2010, 09:37:59 door Jaap »
|
|
|
|
|
RoelG
L86C-0115
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Di, 08 Jun 2010, 10:51:46 » |
|
psst... pas even je topic naam aan. regeltjes: http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,3796.0.htmlEnne. Zou leuk zijn als je eerst even de auto kort 'voorstelt ' Het totaalplaatje zeg maar. Dan weet iedereen over welke auto het gaat. Nu weten we dat allemaal al aangezien we je al kennen op het forum, maar er komen natuurlijk ook altijd weer nieuwe leden bij  p.s. succes met de plannen. Klinkt als een overzichtelijke klus 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaap
L86C-0004 "niet kabouter"
Administrator
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Di, 08 Jun 2010, 12:02:26 » |
|
Kek ding. Vooral dat alles in kleur (bumpers, grille, spiegels, greepachterklep) doet t leuk. Gelukkig maar een klein plekje roest in de hoek (al door) wat ik heb laten wegsnijden en heb laten lassen (nieuw plaatje) omdat de roest tussen twee plaatjes in zat daarna opnieuw laten spuiten en het nieuwe achterklep rubber er gelijmt overheen geplaatst.
Ook nog foto's van dat reparatiewerkje?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TonyMelonie
Antonio Pels
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Di, 08 Jun 2010, 16:33:34 » |
|
Het is één van de laatste uitvoeringen deze Prego uitvoering bestond toen standaard deze delen in kleur (signaalkleur tornadorood). De in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en toerenteller klokje en zonnedak in kleur waren toen allemaal extra optie's
|
|
|
|
|
|
|
|
|
martijn
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Di, 08 Jun 2010, 16:40:09 » |
|
Ik heb net zo 1 gehad, ook uit 1994 alleen dan in de 1.0 uitvoering met 4bak(!) Het is het laatste jaargang van de 2f geweest, je moest toen extra geld betalen als je de extra's er niet bij wilde hebben geloof ik  . Ik had dan wel een minst snelle motorisering, maar wel alle andere extra's (tt/schuifdak/sportstoelen in hoogte verstelbaar/sportstuur/getint glas etc. etc.)
|
|
|
|
|
|
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983
|
|
|
patrick86c
L86C-0031
Register lid 2012
 Aruba
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Di, 08 Jun 2010, 16:50:04 » |
|
heb vroeger ook zo'n ding gehad, maar dan in maritiemblauw.
|
|
|
|
|
|
In Case Of A Emergency......Grab Beer and Run Like Hell!!
|
|
|
Ian_C
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Di, 08 Jun 2010, 17:37:42 » |
|
Is dit dezelfde Polo als die in je avatar? Of gewoon een andere? 
|
|
|
|
|
|
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum. Verwijderen van eigen berichten "
Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O
|
|
|
patrick86c
L86C-0031
Register lid 2012
 Aruba
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Di, 08 Jun 2010, 20:59:04 » |
|
van wie bedoel je ian?
|
|
|
|
|
|
In Case Of A Emergency......Grab Beer and Run Like Hell!!
|
|
|
TonyMelonie
Antonio Pels
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Wo, 09 Jun 2010, 14:40:44 » |
|
Ja dat is dezelfde, moet hem eigenlijk weer eens gaan poetsen alleen is het dak net overgespoten, en ben eigenlijk met wat andere kleine dingetjes bezig wat betreft de auto.
|
|
|
|
« Laatste verandering: Do, 10 Jun 2010, 14:32:09 door TonyMelonie »
|
|
|
|
|
TonyMelonie
Antonio Pels
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Do, 10 Jun 2010, 14:37:01 » |
|
Afwatering zonnedak hersteld
|
|
|
|
|
|
|
|
RoelG
L86C-0115
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Do, 10 Jun 2010, 14:38:14 » |
|
 ziet er meteen beter uit (van zo dichtbij) 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TonyMelonie
Antonio Pels
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Do, 10 Jun 2010, 14:41:56 » |
|
Remtrommels geschuurd ontvet en opnieuw gespoten. Je kan hiervoor het beste "mat zwart" gebruiken
|
|
|
« Laatste verandering: Do, 10 Jun 2010, 14:50:28 door TonyMelonie »
|
|
|
|
|
TonyMelonie
Antonio Pels
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Do, 10 Jun 2010, 14:48:13 » |
|
 ziet er meteen beter uit (van zo dichtbij)  Bedankt, heb hier nog 2 foto's hoe je direct iets mooier kan maken wat super eenvoudig is te realiseren. Zal ze z.s.m. hier plaatsen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ian_C
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Do, 10 Jun 2010, 15:10:13 » |
|
van wie bedoel je ian?
Ja, had misschien wel even mogen zeggen van wie gezien zowat iedereen hier een Polo als ava heeft.  Maar ik bedoelde dus van TonyMelonie.  Vroeg het me af omdat ik meende een verkoopstopic gezien te hebben van een rode Polo met rode grille. 
|
|
|
|
|
|
"Sorry Ian_C, je bent geband van het plaatsen van berichten of het versturen van Persoonlijke Bericthen op dit forum. Verwijderen van eigen berichten "
Waarom? Kom ik na een paar weken eens kijken en opeens dit zonder verklaring? o_O
|
|
|
Pobresh
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Do, 10 Jun 2010, 15:12:39 » |
|
die in dat verkoopstopic is volgens mij niet deze @ tonymelonie, goed bezig! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|