Jorp
L86C-0038
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: Zo, 25 Jul 2010, 21:05:59 » |
|
Dat witte spul wat er op gesmeerd is haal ik er ook eerst vanaf met een goede staalborstel. Dit gat ook tegenwerken. Ik zet ook wel eens een griptang op de stang maar dan met een pannenlap er tussen.
Maar koop nou gewoon een leukverlagingssetje heb je voor en achter klaar. Geen gezeik met ouwe meuk. Zo'n TA technisc setje voldoet prima voor 2 jaar en kost geen drol. Zorg er nou gewoon maar voor dat hij technisch in orde is en er goed uitziet. Asbakje kan altijd nog. Verlagen, velgen en poetsen en klaar ben je! Ik durf je te zeggen dat je in eens veel meer plezier van de polo hebt. Een asbakje en verbandtrommelhouder leuken een auto echt niet op.
Al ben je niet handig en heb je geen geld om een ouwe polo goed te onderhouden koop er dan ook geen een. Of koop in 1 keer een goede.
|
|
|
|
« Laatste verandering: Zo, 25 Jul 2010, 21:10:27 door Jorp »
|
|
Derby 1F 1981 G40 in aanbouw 1F GT style wit Polo 2 Coupe GT 1983 Komeet blauw, Polo 2 Coupe 1985 1.6 AEE/ABU mat zwart,
|
|
|
Pobresh
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: Zo, 25 Jul 2010, 21:56:32 » |
|
asbakkie had ik al uit een golf geplukt  Denk dat ik idd gelijk een verlagingsset ga kopen. Maar weet niet of ik dan wel alles heb. Neem aan dat ik dan nieuwe moeren nodig heb, of 2 gewone op elkaar kon ook? Verbandtrommelhouder is ook niet persee nodig, maar is gewoon handig. Die hoedenplank die ik gekocht heb maakt de auto een stuk cleaner, geen lelijke speakers of gaten. Dus het heeft de auto ook goed gedaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RoelG
L86C-0115
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: Zo, 25 Jul 2010, 21:57:06 » |
|
pannenlap. das een goeie. heb wel eens zo'n rubberen lapje gebruikt voor personen in het huishouden die een fles anders niet openkrijgen. Dat werkt perfect.  Desanliettemin. ook zonder wel eens gedaan als de schoks toch de kliko in gingen. Nog nooit de stang zelf beschadigd. Zo lang je niet het beginstuk ook zo probeert lijkt me dat niet zo'n probleem. Het eind gaat toch al niet zo zwaar meer. Tenminste bij mij tot dusver elke keer niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pobresh
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: Zo, 25 Jul 2010, 22:02:57 » |
|
bij mij ging ie dus tot op het laatst superzwaar, en t laatste stukje kreeg ik niet meer verder andere schokker gaat de slijpschijf gewoon midden door de bout en schokdemper heen, moet toch worden vervangen, dan wordt t dus wel goed ontdaan. Zit daar op precies hetzelfde punt vast.
Iemand tips om de auto van de oprit te krijgen? me ouders zijn er niet zo blij mee... Schokker er terug onder en los laten zakken erop? wieltje erop en duwen maar?
moet op de parkeerplaats voor de deur.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RoelG
L86C-0115
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: Zo, 25 Jul 2010, 22:10:28 » |
|
schokker blijft dan niet zitten. Met eventueel nare gevolgen. Beschadigingen in je wielkast bijvoorbeeld. anders schokker er onderschroeven (onderste bout) stang er door heen steken zodat de schroefdraad boven er weer uit steekt. En dan bovenop een spantang op de schroefdraad zodat hij blijft zitten. Die neemt dan even de honeurs voor de moer waar  let wel. Dan ROL je em even naar de straat om te parkeren. Natuurlijk niet mee rijden dan.
|
|
|
|
« Laatste verandering: Zo, 25 Jul 2010, 22:12:01 door RoelG »
|
|
|
|
|
Pobresh
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: Zo, 25 Jul 2010, 22:20:45 » |
|
heb alleen geen span/griptang... onderste bout erdoor snapte ik ook wel  enne ik wilde m zowiezo al rollen. De week erna kan t sportfahrwerk eronder  Maar moet m dus nog ff 2x heen en weer rollen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RoelG
L86C-0115
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: Ma, 26 Jul 2010, 05:58:10 » |
|
heb alleen geen span/griptang... onderste bout erdoor snapte ik ook wel  enne ik wilde m zowiezo al rollen. De week erna kan t sportfahrwerk eronder  Maar moet m dus nog ff 2x heen en weer rollen. aha.. ik begrijp je hebt dus bij het werk de griptang ook vervangen door een waterpomptang?  In dat geval begrijp ik waarom je de bout niet loskreeg. mijn advies: koop toch even een griptang
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pobresh
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: Ma, 26 Jul 2010, 16:15:17 » |
|
Ik heb bij t werk gebruik gemaakt van sleutel 6  Die heeft op een gegeven moment geen houvast meer, omdat de schokdemper gelijk staat met de moer  En toen kreeg ik m nie verder los. Ga even kijken voor een griptang en veerspanners. kan ik er een fatsoenlijke verlaging onder pleuren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pieter
L86C-0058
Non-Register lid
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: Ma, 26 Jul 2010, 16:21:24 » |
|
Ik heb bij t werk gebruik gemaakt van sleutel 6  Die heeft op een gegeven moment geen houvast meer, omdat de schokdemper gelijk staat met de moer  En toen kreeg ik m nie verder los. Ga even kijken voor een griptang en veerspanners. kan ik er een fatsoenlijke verlaging onder pleuren. achter ben je geen veerspanners nodig hoor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RoelG
L86C-0115
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: Ma, 26 Jul 2010, 16:26:43 » |
|
achter ben je geen veerspanners nodig hoor.
nope: maar hij heeft het over fatsoendelijke verlaging er onder pleuren das dus voor en achter. De plannen zijn inmiddels weer gewijzigd. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JTG
L86C-0152
Non-Register lid
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: Ma, 26 Jul 2010, 16:31:12 » |
|
alweer, wanneer vaker dan 
|
|
|
|
|
|
vw,vw,vw,mercedes en seat
|
|
|
Jorp
L86C-0038
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: Ma, 26 Jul 2010, 17:09:50 » |
|
Voor heb je zo ook niet echt nodig hoor!  Naja, in het geval van een verlagingsset verwisselen, standaard veren die veren wat meer uit.
|
|
|
|
|
|
Derby 1F 1981 G40 in aanbouw 1F GT style wit Polo 2 Coupe GT 1983 Komeet blauw, Polo 2 Coupe 1985 1.6 AEE/ABU mat zwart,
|
|
|
Pobresh
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: Ma, 26 Jul 2010, 17:26:16 » |
|
volgens richard kon t ook met spanbanden, als t goed is hebben we die nog 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JTG
L86C-0152
Non-Register lid
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: Ma, 26 Jul 2010, 17:32:40 » |
|
kan ook wel zonder, krijg je een mooi jump effect  wel even een kaakbeschermer dragen en een howto aanmaken 
|
|
|
|
|
|
vw,vw,vw,mercedes en seat
|
|
|
Pobresh
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: Ma, 26 Jul 2010, 17:35:24 » |
|
howto wilde ik wel doen ja, had er namelijk nog geen gevonden  Kan voorlopig gelukkig de auto van me ma lenen, dat scheeld dan wel weer. nee ik pak wel spanbanden, kaakbeschermers is nie handig en dan ben je ook de toplagerbout kwijt, das nie handig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|