Ik kan niet zo veel van het gereedschap wat wij hebben op internet vinden omdat ik de namen/type`s zo niet weet.
Maargoed zo`n mm schijfje kun je ook wel mooi mee slijpen maar als ik dat gebruik dan is dat op lange rechte stukken. Een mooie bocht krijg je er niet mee klaar.
Ik heb wel een slijptol wat ik veel gebruik. En dat is deze.

Op de foto zit er een afbraamschijf op maar we hebben ze ook met 1 mm schijfjes. Deze schijfjes hebben alleen een doorsnede van 50mm waardoor je er al iets fijner mee kan werken. (slijt wel harder natuurlijk.) daarbij is het apparaat vrij klein waardoor je veel dichter op je werk zit en dat in mijn geval betere controle geeft om gekke hoeken te maken. Bij een grote slijptol is de afstand vaak groter tussen je handen en het plaatwerk waardoor ik niet zo netjes kan werken. Het liefst heb ik 1 vinger op het plaatwerk tijdens het slijpen of zagen die waardoor ik de zelfde afstand hou en fijn mee glij door bochten en hoeken.
Maargoed de luchtzaag gebruik ik ook veel. zal morge eens kijken naar hoe de andere apparaten heten.