Maikel
L86C-0069
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Gepost op: Ma, 16 Aug 2010, 22:12:08 » |
|
hoi hoi zoals als mischien al beetje duidelijk is zoeken wij een 2e (3e) autotje erbij voor mijn vriendinnetje. om kosten te druken word het een autotje van voor 1990 zodat deze oltimer verzekerd kan worden. nu mijn vraag wie zit waar verzekerd en hoe zijn de ervaringen daarmee?  en wat zijn +/- de kosten (ik weet die zijn per persoon verschillend maar dan nog) gr maikel ps: zelf heb ik al gezien dat ik en of dagmar bijna altijd 9 euro kwijt zullen zijn bij de anwb (volgens hun premie berekening) maar vind dit nogal vreemd dat eigenlijk alles gelijk is.
|
|
|
|
|
|
verloofd op 11-9-2011 trouwen op 13-03-2013
|
|
|
Vinkees
L86C-0129
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Ma, 16 Aug 2010, 22:28:29 » |
|
Bij Unive zou verzekering voor mijn Polo Sedan iets van 55 a 60 euro per jaar kosten ofzo (oldtimer).. Eerste keer dat ik daar kwam zei de beste mevrouw daar: je auto is niet uniek genoeg  half jaar later nog eens geprobeerd bij een man die ik wel ken.. die vond het prima, alleen ging die bellen voor een goedkeuring.. was de auto wel oud en uniek genoeg, maar IK niet?? (leeftijdsdiscriminatie eerste klas!!)  Derde keer dat ik het probeerde kon het in principe wel, blabla.. die vrouw (niet dezelfde als de eerste keer) dik zeuren.. rij je er veel in? blabla.. ik vertellen: nee, weinig.. kom niet over de 5000 per jaar etc. Zegt dat mens: nou, we kijken het wel even een half jaar aan, mocht je daarna aan kunnen tonen dat de kilometerstand niet veel is opgelopen kunnen we het wel regelen. (km. stand bij aanschaf iets van anderhalf jaar terug was ergens in de 70.000, nu staat de teller op 87.000.. dat kan ik dus ook wel vergeten!  Dus: je antwoord op wat het kost is nu wel beantwoord  Je weet inmiddels ook dat ze bij het Unive kantoor waar IK verzekerd ben vrij moeilijk doen... Daarnaast: volgens mij kun je bij Unive (en vast ook vele andere maatschappijen) alleen een oldtimer verzekering afsluiten als je er al 1 of meerdere auto's hebt verzekerd
|
|
|
|
|
|
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..
|
|
|
Jaap van der Vegte
L86C-0118
Register lid 2012
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Ma, 16 Aug 2010, 22:34:49 » |
|
De Univé Klassiekerverzekering
Niet elke oudere auto of motor valt onder de noemer Klassieker. Univé hanteert ten behoeve van haar verzekering de volgende definitie voor een semi-klassieker of oldtimer:
Een klassieker is een auto of motor die minstens 20 jaar oud is, APK is goedgekeurd en waarmee per jaar niet meer dan 5.000 kilometer hobbymatig wordt gereden. Bovendien moet de auto of motor volgens de huidige maatstaven een exclusief of klassiek karakter hebben. Daarnaast dient er een andere auto of motor te zijn voor dagelijks gebruik.
Zeker zo belangrijk voor Univé is de manier waarop u met uw klassieker omgaat. Dat moet volledig voor de hobby zijn. De klassieker is eigenlijk geen vervoermiddel om dagelijks mee naar het werk te rijden. Het is meer een auto of motor om in de vrije tijd even lekker mee te toeren, om mee gezien te worden, om te showen, om aan te sleutelen of om nog even te poetsen. Kortom: om trots op te zijn en om van te genieten.
|
|
|
|
|
|
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit
|
|
|
rekordc
L86C-0097
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Ma, 16 Aug 2010, 22:39:02 » |
|
Heb een oldtimer verzekering gehad voor de Rekord C. Het voordeel lage premie, hogere restwaarde bij schade, nadeel was geen opbouw no claim, max 7500 km p/j. Heb voor de Polo hier ook gekeken maar dan was ik ongeveer net zo veel kwijt als ik nu kwijt ben.
Weet de zo niet meer welke maatschappij maar het kon als 1e auto en ging op bouwjaar, er waren 3 schalen zover ik weet 15-25, 25-40 en >40 jaar.
|
|
|
|
« Laatste verandering: Ma, 16 Aug 2010, 22:41:16 door rekordc »
|
|
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -
|
|
|
Vinkees
L86C-0129
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Ma, 16 Aug 2010, 22:42:17 » |
|
Vertel mij wat kaboutertje Nee ik was hier wel van op de hoogte, die voorwaarden van Unive.. Maar ze moeten in ieder geval niet proberen aan te komen met een fraai verhaal dat mijn auto geen exclusief of klassiek karakter heeft Hij staat in het boek: De onschatbare klassieker  Ik ga me verder voorlopig ook niet druk maken over de oldtimerverzekering.. zo heel veel betaal ik nu ook niet extra voor een normale verzekering.
|
|
|
|
|
|
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..
|
|
|
Vincent
Non-Register lid
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Ma, 16 Aug 2010, 23:09:37 » |
|
Lukt mij ook niet bij Unive. Heb er 2 polo's (coupé en classic) resp. 19 en 20 jaar oud en een 20 jaar oude scirocco verzekerd, geen van de auto's is exclusief genoeg om in aanmerking te komen voor een oldtimerverzekering. Gelukkig heb ik nog een beetje no-claim korting dankzij een x aantal schadevrije jaren...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sieperman
L86C-0151
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Di, 17 Aug 2010, 01:02:47 » |
|
Met een oldtimer verzekering zit je heel vaak met een laag "voor normaal gebruik onmogelijk" toegestaan aantal kilometers. Ik vraag me af, in hoeverre `t voor een auto met voor de verzekering nauwelijks waarde en een laag gewicht/vermogen het veel uitmaakt of je nou oldtimer doet of niet.
Ik denk dat je het beste even langs je/een verzekeringsagent kunt gaan, die kunnen soms goedkopere verzekeringen opscharrelen, of in een pakketje met iets anders de autoverzekering voor een habbekrats regelen.
Ik betaal voor m`n daily iets van 15 euri per maand en dat voor een normale verzekering inclusief inzittenden. (wel met bijna 8 jaar no claim.)
|
|
|
|
|
|
Oo=o=oO
|
|
|
Pieter
L86C-0058
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Di, 17 Aug 2010, 06:56:24 » |
|
Ik heb alles bij Unigarant onder gebracht, Unive deed bij mij ook moeilijk moeilijk. Betaal voor die witte (1984) 60 euro per jaar en 5000 km (als die er over gaat zetten we hem terug de km stand) coupe (1987) zal ook in de oldtimer ver. kunnen maar daar betaal ik 158 euro voor per jaar en km vrij en 2 inzittende, en de variant (1998) iets van 25 per maand allriks.
|
|
|
|
|
|
nee schat, de collectie groeit niet...... de schuur begint te krimpen.
|
|
|
Steilheck
L86C-0113
Register lid 2012
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Di, 17 Aug 2010, 13:34:48 » |
|
... (als die er over gaat zetten we hem terug de km stand)...
Ik gebruik twee teller units 
|
|
|
|
|
|
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift
|
|
|
RoelG
L86C-0115
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Di, 17 Aug 2010, 13:42:50 » |
|
persoonlijk vond ik dat een oldtimerverzekering (oud en voor weinig kilomters) ook echt daarvoor bedoeld is. Heb dus netjes de oldtimerverzekering opgezegd en een reguliere verzekering afgesloten met onbeperkt km's All-risk voor max de aanschafwaarde nieuw in 81. Kost me per jaar 60,- meer als dezelfde opties bij een oldtimerverzekering....
Weet alleen even niet uit mijn hoofd welke verzekeraar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gimi purple
L86C-0102
Non-Register lid
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Di, 17 Aug 2010, 19:34:48 » |
|
wij waren bij aon verzekerd. kostte 120 per jaar all-risk. 7000 km per jaar. geen eigen risico. bij schade (geen) no-claim verlaging op de eerste auto. moest wel een taxatie rapport overleggen voor acceptatie. goede ervaring met deze verzekering maatschappij.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pieter
L86C-0058
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Za, 16 Apr 2011, 20:40:23 » |
|
Mensen met meerdere oldtimers hoe doen jullie dat met verzekeren? ik kan volgens mijn tussen persoon maar 1 oldtimer verzekeren. en dan moet je ook nog een gewone auto hebben, maar die is er wel das geen probleem, ik kan niet 2 oldtimers verzekeren op 1 naam?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jones
L86C-0174
Non-Register lid
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Za, 16 Apr 2011, 20:54:38 » |
|
ik had eerst 2 oldtimers en een oldtimer of youngtimer of hoe ze dat ook noemen bij 1 verzekeringsmaatschappij. had ook geen eerste auto bij hun in de verzekering, had een auto van de zaak die niet op mijn naam stond. hoefde het kentekenbewijs van die auto te laten zien en kon toen mn auto laten verzekeren. toen heb ik een kadett gsi uit geloof ik 86 gekocht waar ze wel moeilijk over deden en die hen ik toen ergens anders verzekerd. en mn derby kon ik wel weer gewoon zonder problemen daar verzekeren. had tot begin dit jaar bij 1 verzekering een kadett c coupe 1977, vw derby 1977 en golf 2 uit 1985.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pieter
L86C-0058
Register lid 2012
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Za, 16 Apr 2011, 21:00:40 » |
|
En bij wie was dat?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jaap
L86C-0004 "niet kabouter"
Administrator
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Za, 16 Apr 2011, 21:05:02 » |
|
*kuch*
Unigarant had (via tussenpersoon) een leuke klant aan mij ( met een aantal polo's die 0 (nul) kilometer per jaar maken ). Maar sinds ze mijn VAN niet wilde slikken, en de Coupe te jong vonden.. Jammer dan, trek ik t er weg, en gaat alles naar een ander. (Europeesche).
Er zijn maar een paar verzekeraars in Nederland, de rest zijn tussen personen. (Voorbeeld: ANWB verzekerd niet: is tussenpersoon). Met 1 dagelijkse auto ( Golf ) en een stuk of 6 oldtimer polo's heb ik nog nooit een probleem gehad met 't aantal auto's. Maar dat de acceptatie sinds 'kort' van 20 naar 25 jaar gegaan is, maakt mij wel chagerijnig. Maar goed: De prijzen zijn zo laag, dat je je mag afvragen of het wel uit kan,.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|