Het is hier een kwestie van slecht lezen en niet tegen de muur lullen, nogmaals ik zit met 2 garages met verschillende meningen.
De bandenboer heeft het na een 2e bezoek over speling en mijn APK garage zegt later dat alles OK is.
Aangezien ik de APK monteur al jaren ken en hij al minstens 20 jaar monteur is heb ik toch meer vertrouwen in hem dan de jongen vd bandenboer.
De vraag is alleen, of je jouw APK monteur gevraagd hebt om naar eventuele speling te kijken, of dat hij gewoon geen opmerking geplaatst heeft, omdat hij er niet (specifiek) naar gekeken heeft.
Speling op een stuurkogel komt wel vaker voor. Meestal door slijtage van de kogel door het droogstaan. Dat droogstaan komt dan weer door een kapot hoesje waar te lang mee is doorgereden. Vanachter het toetsenbord is het altijd gissen naar de reden; Staat de kogel nog steeds droog, of is de boel weer goed gesmeerd? Enige speling is niet erg, maar als er géén vet meer rond de kogel staat,. dan kan het heel hard gaan: Kogeltje slijt steeds harder door het slijpsel dat zich ophoopt en voor je het weet wordt het kogeltje zo klein dat ie niet meer ingesloten wordt: Stuurstang raakt los, auto inééns compleet onbestuurbaar; zonder enige aankondiging; onbestuurbaar,. en dan? Boom? Vangrail? Fietspad?
Wat men hier wil zeggen: Als je twijfelt: neem het zekere voor het on-zekere: Laten controleren kost je niets; mocht er niets aan de hand zijn: herrie om niets.. mocht er wel wat aan de hand zijn: better safe than sorry!