Het Polo86c Register

Forum

Za, 26 Mei 2012, 14:33:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: No news to day

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Stuurkogel speling  (gelezen 835 keer)
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Sjon
L86C-0041
Register lid 2012

« Antwoord #30 Gepost op: Do, 07 Jul 2011, 13:40:01 »

Uitlijnen = uitlijnen, geen technische controle: had fijn geweest als de uitlijn-meneer 't
had opgemerkt dat er speling op de stuurkogels was, maar dat hoeft ie niet doen.
(als ie heeft moeten stellen aan de rechter-spoorstang, zou je toch zeggen dat men dat merkt/voelt)

Apk is ook gewoon mensenwerk, mensen kunnen fouten maken / over 't hoofd gezien /
wellicht wel opgemerkt, maar nog binnen de marge en niet gemeld op apk-formulier.

Maar gezien je reactie's, kunnen we beter tegen een muur lullen =>  uitlachen die luistert veel beter duimpje

Polow/JohanGT is een oplichter: koop niks van hem, is mij nog 250 euro schuldig.
Dennis
L86C-0024
Administrator

Netherlands Netherlands

« Antwoord #31 Gepost op: Do, 07 Jul 2011, 14:45:32 »

(beetje) speling op kogel is niet meteen onveilig hoor  gert

Alleen beetje zonde als je na vervanging daarvan nog een kunt gaan uitlijnen.
Mijn ervaring met 1 uitlijnboer is dat deze voor het uitlijnen eerst controleerd op overmatige speling.
Hoeft ie niet te doen, deed ie wel.  lachen
Erik39
Non-Register lid

« Antwoord #32 Gepost op: Vr, 08 Jul 2011, 10:05:37 »

Het is hier een kwestie van slecht lezen en niet tegen de muur lullen, nogmaals ik zit met 2 garages met verschillende meningen.
De bandenboer heeft het na een 2e bezoek over speling en mijn APK garage zegt later dat alles OK is.
Aangezien ik de APK monteur al jaren ken en hij al minstens 20 jaar monteur is heb ik toch meer vertrouwen in hem dan de jongen vd bandenboer. 
richard-polo
L86C-0119
Non-Register lid

Netherlands Netherlands

« Antwoord #33 Gepost op: Vr, 08 Jul 2011, 10:41:02 »

Ook weer 1 die niets om zijn leven of ander mans leven geeft! Als het kogeltje eruit schiet dan beleef je wel wat! (heb het 1 keer met een draagarm kogel gehad.)

doe is alstublieft niet zo overdreven zeg!!

denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud
Jaap
L86C-0004 "niet kabouter"
Administrator

Netherlands Netherlands

« Antwoord #34 Gepost op: Vr, 08 Jul 2011, 10:51:44 »

Het is hier een kwestie van slecht lezen en niet tegen de muur lullen, nogmaals ik zit met 2 garages met verschillende meningen.
De bandenboer heeft het na een 2e bezoek over speling en mijn APK garage zegt later dat alles OK is.
Aangezien ik de APK monteur al jaren ken en hij al minstens 20 jaar monteur is heb ik toch meer vertrouwen in hem dan de jongen vd bandenboer.  
De vraag is alleen, of je jouw APK monteur gevraagd hebt om naar eventuele speling te kijken, of dat hij gewoon geen opmerking geplaatst heeft, omdat hij er niet (specifiek) naar gekeken heeft.

Speling op een stuurkogel komt wel vaker voor. Meestal door slijtage van de kogel door het droogstaan. Dat droogstaan komt dan weer door een kapot hoesje waar te lang mee is doorgereden. Vanachter het toetsenbord is het altijd gissen naar de reden; Staat de kogel nog steeds droog, of is de boel weer goed gesmeerd? Enige speling is niet erg, maar als er géén vet meer rond de kogel staat,. dan kan het heel hard gaan: Kogeltje slijt steeds harder door het slijpsel dat zich ophoopt en voor je het weet wordt het kogeltje zo klein dat ie niet meer ingesloten wordt: Stuurstang raakt los, auto inééns compleet onbestuurbaar; zonder enige aankondiging; onbestuurbaar,. en dan? Boom? Vangrail? Fietspad?

Wat men hier wil zeggen: Als je twijfelt: neem het zekere voor het on-zekere: Laten controleren kost je niets; mocht er niets aan de hand zijn: herrie om niets.. mocht er wel wat aan de hand zijn: better safe than sorry!

Mijn wagenpark Fix what ain't broken
Erik39
Non-Register lid

« Antwoord #35 Gepost op: Vr, 08 Jul 2011, 18:56:31 »

Ja, n.a.v. het stuurkogel-verhaal ben ik een week later bij hem langs gegaan en hij heeft de hele boel nagelopen en gevoeld, met als
resultaat niets gevonden.
Als ik zo veel mogelijk de max. stuuruitslag vermijd blijft het stuur tot nu toe goed staan, al een paar weken.  Drempels en hobbels
deden eerder ook al geen kwaad.
Erik39
Non-Register lid

« Antwoord #36 Gepost op: Zo, 04 Dec 2011, 12:36:48 »

Net naar de APK geweest, alles OK, alleen adviespuntje over de achterbanden.
patrick86c
L86C-0031
Register lid 2012

Aruba Aruba

« Antwoord #37 Gepost op: Zo, 04 Dec 2011, 15:16:08 »

Tzt nieuwe bandjes scoren en je kan zo door blijve rijden. duimpje

In Case Of A Emergency......Grab Beer and Run Like Hell!!
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar: