[an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive]
| INFO/algemeen/folders/in de pers/automobilia/f.a.q. |
Frequently Asked QuestionsBrandstoftank ontluchtingQ: De ontluchting werkt volgens mij niet goed. Wat nu?A: Controleer de aansluitingen
Klik hier voor een print-versie van de tekening (13) Aansluiting op de vulhals: Het kleine ophoog stekende puntje van ongeveer 4 mm doorsnede steekt naar boven uit. De andere aansluiting op de foto is de veel dikkere (1 cm dikke tuinslang) circulatie aansluiting. Via (11) gaat de lang omhoog door het blik/metaal van het binnenscherm naar het interieur. Klem 12 en bocht 10 bevinden zich achter de bekleding naast de achterbank. Vervolgens gaat de slang weer via (11) naar buiten. Buiten aangekomen gaat de slang dus of linea recta naar de achteras, waar ze uitmond in tuutje 18a. De opening in de rubberen kraag is dan afgedopt met dopje 14a. (dit geldt voor de meeste nederlandse auto's). OF mond de slang uit via de zwaartekrachtklep (14) in de rubberen kraag. Voor auto's met actief-kool absorptie filter (o.a. NZ, 3F, PY en AAK) loopt er vanaf het voorscherm nog een ontluchtingingsslang naar de rubberen kraag. Hoe deze daar precies is aangesloten: Beats me: info mailen naar: hoezitdeontluchtingslangbijdenz3fpyenaak@86c.nl |